IAB radzi wydawcom jak walczyć z blokowaniem reklam

D.E.A.L. to nazwa nowego programu, w ramach którego IAB radzi wydawcom jak radzić sobie ze zjawiskiem blokowania reklam na ich stronach. Wśród wskazówek jest uświadamianie zależności pomiędzy reklamami a darmowymi treściami, prośby o wyłączenie adblockera i odcinanie użytkowników tych narzędzi od treści w serwisie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Specjalny przewodnik dla wydawców IAB opublikowało na swojej stronie internetowej. Organizacja podkreśla, że podawane przez nią porady dotyczące walki ze zjawiskiem blokowania reklam są jedynie sugestiami, a nie gotowym przepisem, który pozwoli w każdym wypadku skutecznie ograniczyć działanie adblockerów.

Przewodnik określono skrótem D.E.A.L., który jako słowo oznacza porozumienie. Jednocześnie jednak każda z liter to jeden z czterech etapów, przez które powinien przejść każdy z wydawców.

Pierwszym z etapów ma być skuteczne wykrycie, że użytkownicy odwiedzający stronę korzystają z aplikacji blokujących reklamy. Tutaj IAB przychodzi wydawcom z pomocą oferując specjalny darmowy skrypt, który pozwala wykrywać obecność adblockerów. Kolejnym ruchem po stwierdzeniu korzystania przez użytkowników z blokowania reklam powinno być, według IAB uświadomienie im, że istnieje ścisła zależność pomiędzy dostępem do darmowych treści w serwisie a zamieszczanymi w nim reklamami, które pomagają finansować działalność wydawcy.

Trzecim elementem ma być skierowana do użytkowników prośba o zmianę zachowań i wyłączenia adblockerów na stronie wydawcy. Na samym końcu przewodnika znajduje się porada o ograniczeniu dostępu do darmowych materiałów tym użytkownikom, którzy pomimo wcześniejszych argumentów i apeli nie zrezygnują z blokowania reklam.

Opublikowany obecnie przewodnik D.E.A.L. ma według IAB ściśle współgrać z ogłoszonym wcześniej przez organizację programem L.E.A.N. zakładającym z jednej strony lepsze dopasowanie treści do potrzeb odbiorców, z drugiej zaś umieszczanie na stronach mniej uciążliwych i inwazyjnych reklam.

Niektóre ze sposobów walki z adblockerami podane przez IAB mogą okazać się skutecznie, bowiem według badań np. ponad połowa Brytyjczyków jest skłonna wyłączyć adblockery, by uzyskać dostęp do darmowych treści w serwisach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?