Interia.pl pod koniec ub.r. i w pierwszych miesiącach br. osiągnęła spore wzrosty odwiedzalności. W ub.r. portal notował zazwyczaj 7-7,5 mln użytkowników miesięcznie, a do listopada ub.r. - od 690 mln do 800 mln odsłon. W grudniu liczba odsłon podskoczyła do 872 mln, w styczniu br. - 955 mln, a w marcu - rekordowe jak dotąd 974 mln. W styczniu i lutym portal zanotował po 7,7-7,8 mln użytkowników, a w marcu miał ich już 8,7 mln, a w kwietniu - 8,5 mln.
Średni czas korzystania z Interii przez każdego odwiedzającego przez miesiąc wynosił od 3 do 4 godzin. Natomiast liczba krajowych odsłon mobilnych wzrosła z ok. 80-90 mln w pierwszych miesiącach ub.r. do 120-140 mln rok później.
Interia osiągnęła tak duże wzrosty jako jedyny z czterech największych portali, co analizowaliśmy szczegółowo miesiąc temu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-rasp-nadal-wyprzedza-wirtualna-polske-interia-pl-zwieksza-przewage-nad-gazeta-pl-megapanel-z-kwietnia ##
Na Interii najwięcej ruchu generują strona główna oraz sekcja społecznościowa. W kwietniu br. stronę główną odwiedziło 3,97 mln internautów (46,6 proc. wszystkich użytkowników portalu), którzy wykonali 243,85 mln odsłon (26,4 proc. wszystkich), a dział komunikacji i społeczności - 3,6 mln użytkowników i 344,37 mln odsłon (to 42,3 proc. i 37,2 proc. ogółu).
Po ok. 2,8 mln internautów skorzystało z sekcji informacyjnej i kobiecej, a 2,06 mln z działu rozrywkowego, w którym wygenerowali 133,3 mln odsłon, czyli więcej niż w dwóch powyższych.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-kwietniu-2015-roku ##

W skali roku strona główna Interii - która jesienią ub.r. tak jak strony WP.pl i Onetu (na początku br. dołączyła do nich Gazeta.pl) została uruchomiona w nowej odsłonie - zyskała 93,2 tys. użytkowników i 13,58 mln odsłon (to 2,4 proc. i 5,9 proc. w górę).
Bardzo duże wzrosty osiągnęły sekcja komunikacji i społeczności oraz kobieca. Pierwsza zyskała 478,7 tys. użytkowników i 178,9 mln odsłon (to 15,3 proc. i 108,2 proc. w górę), a druga - 1,11 mln użytkowników i 22,37 mln odsłon (to aż 66,6 proc. i 144,6 proc. w górę).
Oba te wzrosty nastąpiły skokowo, w sekcji komunikacji i społeczności ze stycznia na luty, po tym jak Interia zaczęła korzystać w Megapanelu z nowej definicji odsłony. Większość największych polskich wydawców zaczęła z niej korzystać w połowie ub.r., dzięki czemu kilkukrotnie zwiększyła się liczba odsłon ich stron z kategorii komunikacji, natomiast Interia zgłaszała wtedy zastrzeżenia (przeczytaj o tym więcej).

Z kolei statystyki działu kobiecego Interii podskoczyły z lutego na marzec, kiedy do domeny portalu został włączony serwis poradnikowy Tipy.pl, przejęty przez Interię w maju ub.r. W lutym br. Tipy.pl jeszcze pod osobnym adresem zanotowały 1,58 mln użytkowników i 16,57 mln odsłon.
W sekcji komunikacyjno-społecznościowej Interii przejście na nową definicję odsłony wywołały ogromny wzrost liczby odsłon Czaterii - z 6,36 mln w kwietniu ub.r. do 174,07 mln w kwietniu br.
Joanna Szpyt-Wiktorowska, kierownik PR & social media w Interii, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl podaje też inne przyczyny wzrostu odwiedzalności portalu. - Na obecny wynik wpływa na pewno rebranding, przeprowadzony we wrześniu ur. oraz nowa strona główna. Byliśmy także na zakupach - w ubiegłym roku kupiliśmy serwis Tipy.pl, a Grupa Bauer kupiła Durszlak.pl - przypomina. - Wzmocniliśmy redakcję, co przekłada się na jeszcze większą ilości ciekawych materiałów własnych. Uporządkowaliśmy portfolio mobilne portalu poprzez dodanie nowych serwisów mobilnych oraz zmiany w już istniejących produktach. Kolejnym czynnikiem jest nowa polityka działań w wyszukiwarce, dzięki której jeszcze trafniej możemy odpowiadać na potrzeby internautów. Nie bez znaczenia pozostaje nowa polityka zarządzania serwisami domenowymi, które wzmacniają główną markę Grupy - Interię. Działania uzupełniamy akcjami marketingowymi - wylicza Szpyt-Wiktorowska.










