„Internet bez limitu” w reklamach Play wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że hasło „Internet bez limitu” promujące internet mobilny oferowany przez Play może wprowadzać odbiorców w błąd, ponieważ po przekroczeniu dużego pakietu pobranych danych prędkość przesyłu może zostać zmniejszona.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Komisja zajęła się reklamą Play z hasłem „Internet bez limitu” po otrzymaniu skargi, której autor ostro skrytykował ten slogan, zwracając uwagę, że według regulaminu po wykorzystaniu w ciągu miesiąca pakietu 100 GB usługa jest ograniczana. - Domyślałem się że jakiś tam limit będzie, ale że ustawiony na żenującym poziomie 100 GB? Gdzie głośno wszędzie krzyczą „Bez limitu” jest niepoważne - stwierdził skarżący.

W odpowiedzi przedstawiciele P4, operatora sieci Play, podkreślili, że po wykorzystaniu przez użytkownika miesięcznego pakietu internetu mobilnego (100 GB w taryfach internetowych i 200 GB w taryfach głosowych) można dalej korzystać z usługi, przy czym może nastąpić obniżenie prędkości transferu danych - do 2Mb/s dla pobierania i 384 kbit/s dla wysyłania. - Nie jest to działanie automatyczne - P4 podejmuje je tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sieci. Ewentualne ograniczenie prędkości utrzymywane jest tylko do końca okresu rozliczeniowego - tłumaczyli.

Dodali, że takie ograniczenie nie wpływa praktycznie na jakość korzystania z sieci, ponieważ wiele osób nadal ma wykupione oferty internetu mobilnego, w których maksymalna prędkość wynosi właśnie 2 Mb/s, a nawet 1 Mb/s. Ponadto miesięczny limit 200 GB, po którym może nastąpić spowolnienie przesyłu danych, przekracza jedynie kilka setnych procenta użytkowników Play.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-z-nowa-oferta-internetu-mobilnego-11-taryf-od-19-99-do-89-99-zl ##

Jednak Komisja Etyki Reklamy oceniła, że nawet jeśli ograniczanie prędkości transmisji danych dotyczy tylko niewielkiej grupy abonentów, którzy przekroczyli pakiet 100 lub 200 GB, to nie jest uzasadnione posługiwanie się hasłem „Internet bez limitu”. Dlatego w obecnej sytuacji ten slogan może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanej oferty oraz nadużywać ich zaufania i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. W konsekwencji narusza branżowy kodeks etyczny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jak media relacjonowały katastrofę Heweliusza? "Zagranicznym dziennikarzom zazdrościłem telefonów komórkowych"

Jak media relacjonowały katastrofę Heweliusza? "Zagranicznym dziennikarzom zazdrościłem telefonów komórkowych"

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Dzielili, a teraz łączą. Jeden zarząd Wyborczej i Gazeta.pl [NASZ NEWS]

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Władze TVP ograniczają współpracę z szefową rady programowej. "Zlekceważono posiedzenie"

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Resort kultury chce wspierać media lokalne. Wiadomo, kiedy poznamy założenia

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Nasza Klasa wróciła jako aplikacja. Ile osób ją pobrało?

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"

Spółka Orlenu zmieni nazwę. "Finalnym efektem będzie wspólny brand"