iSuppli: internet popularniejszy niż 3D w telewizorach

Od jakiegoś czasu głośno jest o telewizorach umożliwiających oglądanie trójwymiarowego obrazu, ale to odbiorniki z dostępem do internetu będą w najbliższych latach cieszyć się większą popularnością.

km - źródło: iSuppli
km - źródło: iSuppli
Udostępnij artykuł:

Firma badawcza iSuppli prognozuje, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 27,7 miliona telewizorów z wbudowanym dostępem do sieci (Internet-Enabled TV - IETV). Dla porównania, sprzedaż odbiorników 3D ma sięgnąć tylko 4,2 miliona sztuk.

Co prawda w przypadku jednego i drugiego rodzaju urządzeń sprzedaż w najbliższych latach ma rosnąć, ale szybszy wzrost skutkujący dużo większą liczbą sprzedanych odbiorników ma zostać odnotowany jeśli chodzi o te oferujące możliwość korzystania z internetu.

"Pomimo agresywnej promocji ze strony branży oraz dużego zainteresowania konsumentów wygenerowanego przez 'Avatara' i inne filmy, rynek telewizorów 3D będzie w bieżącym roku ograniczony do niewielkiej puli entuzjastów. Z drugiej strony do głównego nurtu wchodzą odbiorniki IETV. To dlatego, że 3D cały czas napotyka na liczne bariery, takie jak wysokie koszty, dostępność treści i interoperacyjność, podczas gdy IETV oferuje natychmiastowe korzyści poprzez łatwy dostęp do różnego rodzaju treści w internecie" - stwierdził Riddhi Patel, dyrektor i główny analityk ds. systemów telewizyjnych w iSuppli.

W bieżącym roku sprzedaż IETV ma wzrosnąć aż o 124,9 proc., w porównaniu do 12,3 miliona tego typu odbiorników sprzedanych w roku 2009. W najbliższych dwóch latach tempo wzrostu ma być bliskie 50 proc., a w latach kolejnych osiągnąć solidne dwucyfrowe wskaźniki. W roku 2014 na całym świecie ma zostać sprzedanych 148,3 miliona telewizorów z dostępem do internetu, które będą wówczas stanowić 54 proc. całego rynku odbiorników z płaskimi ekranami.

Z kolei największą popularnością IETV będą się cieszyć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Do 2012 roku trzecim największym rynkiem będzie Japonia, ale później wyprzedzą ją Chiny oraz reszta regionu Azji i Pacyfiku.

km - źródło: iSuppli
Autor artykułu:
km - źródło: iSuppli
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Ekspertka: smartfony uszkadzają oczy

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Rusza Turniej Czterech Skoczni. Gdzie oglądać?

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Canal+ stawia na filmy kinowe. Ruszyła kampania pod hasłem "Tango"

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski

Republika promuje sylwestra. Zaśpiewa duet dziennikarski