Prawie dwie trzecie Polaków kupujących online boi się zagranicznych e-sklepów

Spośród konsumentów regularnie robiących zakupy w internecie 64,9 proc. obawia się i unika zakupów w zagranicznych sklepach internetowych - wynika z badania UCE RESEARCH. Obawiają się m. in. problemów ze zwrotem towarów czy bariery językowej.

masz /pap
masz /pap
Udostępnij artykuł:
Prawie dwie trzecie Polaków kupujących online boi się zagranicznych e-sklepów
fot. Shutterstock.com

 Z tego 10,2 proc. robi to z bardzo dużą częstotliwością, 10,9 proc. niezbyt często, 12,1 proc. bardzo rzadko, a 1,9 proc. nie pamięta, czy im się to zdarza. Blisko dwie trzecie - 64,9 proc. respondentów zadeklarowało, że w ogóle nie korzysta z oferty zagranicznych sklepów internetowych.

Badanie wskazało, że konsumenci, którzy nie robią zakupów w zagranicznych e-sklepach, obawiają się przede wszystkim problemów ze zwrotem towarów – 36,7 proc., bariery językowej – 33,4 proc., długiego czasu oczekiwania na produkt – 29,4 proc., wysokich kosztów dostawy – 20,8 proc., a także kłopotów z obsługą posprzedażowej – 18,4 proc.

Jak wskazał Maciej Tygielski z UCE RESEARCH, ekspert rynku e-commerce, część z tych obaw jest zrozumiała. Proces zwrotu może być skomplikowany lub kosztowny, szczególnie w przypadku przesyłek międzynarodowych. Bariera językowa utrudnia zrozumienie opisu produktu, warunków zakupu czy procesu reklamacji. Demotywujący może być również długi czas oczekiwania i wysokie koszty dostawy. 

W opinii Tygielskiego obawy konsumentów najczęściej są jednak na wyrost, bo dzięki nowoczesnym technologiom poziom usług e-commerce bardzo się podniósł. Podkreślił przy tym, że klientom rezygnującym z zakupów w zagranicznych sklepach internetowych umyka wiele dobrych okazji.

Według informacji zawartych w raporcie UCE RESEARCH, nie należy się spodziewać gwałtownych zmian odsetka polskich konsumentów dokonujących transakcji w zagranicznych e-sklepach. "Z jednej strony na wzrost zainteresowania takimi zakupami wpływać będzie rosnąca globalizacja i ułatwienia w międzynarodowym handlu. Z drugiej zaś silny polski e-commerce i poprawa oferty mogą utrzymywać dotychczasowy poziom zakupów wewnętrznych. Odsetek na poziomie blisko 65 proc. może więc pozostać stabilny lub zmieniać się bardzo powoli – wyjaśnił Maciej Tygielski.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) na próbie 1007 dorosłych Polaków, którzy regularnie (przynajmniej kilka razy w miesiącu) robią wszelkiego rodzaju zakupy online.

masz /pap
Autor artykułu:
masz /pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]