Jak mobilny dostęp do sieci wpływa na życie polskich internautów?

Ponad 40 proc. polskich internautów, którzy przeszli ze stacjonarnego na mobilny dostęp do sieci, spędza więcej czasu on line - wynika z badania firmy Oriaq. Jako największą zaletę mobilnego internetu wskazują łatwość kontaktu ze znajomymi i rodziną.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

42 proc. polskich internautów, którzy przeszli ze stacjonarnego na mobilny dostęp do sieci, deklaruje, że spędza obecnie więcej czasu on line, podczas gdy 51 proc. nie zauważyło zmiany pod tym względem. Co trzeci użytkownik internetu dzięki mobilnemu dostępowi więcej pracuje w trybie zdalnym.

grafika

Większość polskich internautów ocenia, że mobilny dostęp do sieci nie wpływa na liczbę ich kontaktów międzyludzkich ani ilość czasu spędzanego w serwisach społecznościowych. Zmianę w tym zakresie zauważyło mniej więcej 30 proc. użytkowników.

grafika

Mobilny dostęp do internetu nie zwiększa również intensywności korzystania przez polskich użytkowników w serwisów mikroblogowych. Takich witryn większość respondentów po prostu w ogóle nie używa, a tylko dla 7 proc. przejście ze stacjonarnego na mobilny dostęp do sieci miało pozytywny wpływ na korzystanie z tych stron.

grafika

Ogółem polscy internauci korzystający z mobilnego dostępu do sieci podkreślają przede wszystkim, że ułatwia on kontakt ze znajomymi i rodziną oraz pracę i naukę. Stałość połączenia z internetem wymienia ponad 20 proc. użytkowników.

grafika

Badanie opinii polskich internautów na temat zmian związanych z korzystaniem z mobilnego dostępu do sieci zostało przeprowadzone przez firmę Oriaq, należącą do Grupy IQS, w grudniu ubiegłego i styczniu bieżącego roku. Kwestionariusze internetowe objęły 434 pełnoletnich użytkowników łączących się mobilnie z internetem.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały