Mimo zapowiedzi radio Muzo.fm wciąż nie zmieniło właściciela

W pierwszym kwartale 2023 roku Telewizja Polsat miała sprzedać radio Muzo.fm Grupie ZPR Media. Choć zbliża się koniec kwietnia, transakcja nie została jeszcze sfinalizowana. - Transakcja jest w toku. Jak będziemy mieli coś więcej do zakomunikowania, to oczywiście powiemy w odpowiednim czasie - stwierdził jedynie na konferencji Stanisław Janowski, prezes Telewizji Polsat.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Mimo zapowiedzi radio Muzo.fm wciąż nie zmieniło właściciela

Podczas wirtualnego spotkania z dziennikarzami menadżerowie Grupy Polsat Plus nie zdradzili, dlaczego doszło do opóźnienia. Pod koniec października 2022 roku. Telewizja Polsat oraz Grupa ZPR Media zawarły porozumienie dotyczące sprzedaży udziałów Muzo.fm. W komunikacie podano, że rozgłośnia zmieni nazwę na Eska Rock.

- Spośród marek radiowych w portfolio Grupy ZPR Media (Radio Eska, Vox FM, SuperNova, Eska Rock i Radio Plus) format muzyczny najbliższy Muzo.fm ma Eska Rock. A większość z osób, które przez ostatnie lata tworzyły program Muzo.fm, współtworzyły niegdyś program Eski Rock - podano wówczas w komunikacie. Stwierdzono, że strony spodziewają się finalizacji transakcji w pierwszym kwartale przyszłego roku.

- Eska Rock od lat jest liderem wśród rockowych stacji radiowych na najbardziej konkurencyjnym rynku w Warszawie. Dzięki przejęciu mamy ambicje zająć pozycję lidera w Polsce - mówił z kolei Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej Grupy ZPR Media, cytowany w komunikacie.

Przygotowania do zmiany właściciela

Pod koniec marca zakończono niekodowaną emisję satelitarną Muzo.fm z transpondera platformy cyfrowej Polsat Box na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E. Obecnie Muzo.FM nadaje z transpondera platformy Canal+ (11,488 GHz, polaryzacja H, SR=27500, FEC=3/4). Sygnał jest kodowany w systemach Mediaguard i Nagravision.

W kwietniu Radio Niepokalanów zastąpiło Muzo.fm w multipleksie eksperymentalnym DABCAST, należącej do Cyfrowego Polsatu spółki BCAST. Działa on w Gdańsku, Katowicach, Warszawie i Wrocławiu. W niektórych lokalizacjach Muzo.fm było nadawane z dwóch multipleksów cyfrowego radia jednocześnie. Stacja około rok temu rozpoczęła bowiem nadawanie z regularnych MUX-ów lokalnych w stolicy Polski, Katowicach, Częstochowie, Poznaniu, Rzeszowie i Toruniu. Decyzja o zastąpieniu Muzo.fm przez Radio Niepokalanów była więc usunięciem dubla.

Od stycznia ekipa Muzo.fm nadaje program z nowego studia. Dziennikarze opuścili biurowiec Blue Point przy al. Stanów Zjednoczonych w Warszawie należący do spółki Polskie Nieruchomości, której udziałowcem jest Tobias Solorz. Teraz siedziba Muzo.fm znajduje się na ul. Jubilerskiej w Warszawie, w tym samym budynku, gdzie swoje studia mają Radio Eska, Eska Rock, VOX FM, Radio SuperNova i Radio Plus.

W 2007 roku Telewizja Polsat kupiła większościowy pakiet udziałów w Radiu Pin, które działało od 2002 roku. Koncentrowało się ono wówczas na tematyce ekonomicznej. W 2014 roku doszło do zmiany nazwy na Muzo.fm. Stacja jest dostępna w internecie i z nadajników analogowych FM (Warszawa - 102 FM, Kraków - 104,9 FM, Gdańsk - 93,9 FM, Łódź - 102,3 FM, Poznań - 93,9 FM, Wrocław - 103,7 FM, Kielce - 92,9 FM, Olsztyn - 92,4 FM, Bydgoszcz - 90,5 FM).

Z badania Radio Track (styczeń 2023 r. - marzec 2023 r.) realizowanego przez pracownię Kantar Polska wynika, że udział Muzo.FM pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 0,5 proc. W analogicznym okresie 2022 roku było to 0,4 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu