LG zainwestuje w system operacyjny WebOS 750 mln dol.

Koncern LG z Korei Południowej przedstawił nową koncepcję funkcjonowania firmy. Ma działać jako operator platformy medialnej i rozrywkowej. Producent telewizorów zainwestuje w ciągu 5 lat około 750 mln dol. w system operacyjny WebOS.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
LG zainwestuje w system operacyjny WebOS 750 mln dol.
Telewizor z systemem operacyjnym WebOS (fot. lgnews.pl)

Koncern podał w komunikacie, że transformacja wzbogaci życie klientów poprzez dostarczanie im wartościowych usług oraz starannie dobranych treści za pośrednictwem takich produktów, jak telewizory LG OLED czy LG QNED. LG poinformowało o nowej strategii podczas webOS Partner Summit 2023. Wydarzenie, w którym wzięli udział twórcy treści, dostawcy, deweloperzy i przedstawiciele branży z ponad 30 krajów, miało miejsce w LG Sciencepark w Seulu w Korei Południowej.

System WebOS coraz popularniejszy

Od czasu wprowadzenia na rynek LG Smart TV w 2014 r. webOS stał się jedną z najczęściej używanych globalnie systemów smart TV, obok Tizena Samsunga czy Android TV/Google TV. Niedawno informowaliśmy, że na telewizorach z WebOS działa 1277 aplikacji. Na sprzętach z Tizenem jest ich blisko tysiąc, a na urządzeniach z Android TV ponad 10 tys.

LG, podobnie jak i Samsung, dążą do tego, żeby ich systemy były oferowane także na telewizorach innych producentów. Platforma WebOS, oprócz 200 milionów telewizorów LG, obsługuje obecnie również urządzenia innych marek na wielu rynkach. W przyszłości LG planuje rozszerzyć webOS na większą liczbę zewnętrznych producentów telewizorów i wdrożyć platformę także w pozostałych kategoriach produktów. W ciągu 3 lat spodziewa się bowiem ponad 300 milionów urządzeń zaopatrzonych we wspomniane rozwiązanie.

Aby zaoferować webOS szerszej bazie klientów, LG wdrożyło platformę w wielu kategoriach produktów, takich jak projektory, sprzęt digital signage czy samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe. Co więcej, liczba marek partnerskich stosujących webOS Hub (rozwiązanie dedykowane innym firmom) wzrosła w ciągu dwóch lat z zaledwie 20 do ponad 300. W tym czasie webOS Hub przeszedł istotne aktualizacje, a różnorodność oferowanych treści została rozszerzona o gry w chmurze i usługi OTT.  Ponadto niektóre marki partnerskie wprowadziły własne telewizory OLED z systemem webOS Hub.

LG chce rozbudować WebOS

W ramach strategii rozbudowy ekosystemu platformy webOS LG przejęło w 2021 r. amerykańską firmę Alphonso specjalizującą się w analizie danych reklamowych i treści. W ubiegłym roku Alphonso utworzył spółki zależne w Wielkiej Brytanii i Grecji, przyspieszając globalny rozwój swojej usługi.

W ciągu najbliższych pięciu lat LG zamierza zainwestować w system webOS 1 bilion wonów południowokoreańskich (ok. 750 milionów dol.), aby rozbudować ofertę, która będzie odpowiadać różnorodnym stylom życia oraz preferencjom konsumentów. Firma zapewnia, że rozwijając poziom własnej konkurencyjności w dziedzinie treści i usług, zwiększy komfort użytkowania webOS.

LG zapewnia, że współpracuje z partnerami, aby wprowadzać na platformę nowe technologie dla graczy, fanów sportu i użytkowników z pokolenia Z. Jedną z tych integracji jest Sye – zastrzeżona technologia Prime Video o niskim opóźnieniu przesyłania obrazu i dźwięku. Skorzystają z niej klienci oglądający takie transmisje sportowe na żywo, jak „Thursday Night Football”. Telewizory LG obsługują Netflix w jakości HDR i od niedawna oferują wersję beta Netflix Games on TV. Wprowadzając ekrany lifestyle’owe dla pokolenia Z, firma współpracowała z YouTube, aby udostępnić w modelach typu StanbyME interfejs Native Touch UX dla aplikacji.

LG ma rozwijać również innowacje w obszarze wyszukiwania i rekomendacji opartych na sztucznej inteligencji, ponieważ planuje włączyć funkcję głosowego interfejsu użytkownika (VUI) do aplikacji partnerów. Pozwoli to korzystającym z webOS na łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie treści innych firm oraz poruszanie się po nich za pomocą głosu.

Rozwój darmowej platformy streamingowej

W najbliższych latach ma zwiększyć się również użyteczność usług. LG Channels 3.0 (bezpłatna platforma streamingowa LG) zwiększyła w ostatnim czasie liczbę oferowanych seriali telewizyjnych, a dzięki odnowionemu interfejsowi pozwala wyświetlać na ekranie więcej rodzajów treści jednocześnie, bez potrzeby przełączania kanałów – w tym transmisje na żywo i filmy.

LG Channels, dostępne w 27 krajach, oferuje obecnie ponad 3000 kanałów, a w marcu 2023 r. miała już ponad 50 milionów abonentów. Tylko w 2022 r. liczba urządzeń z LG Channels wzrosła o 75 proc., a czas oglądania zwiększył się o 57 proc.. Wzrost odnotowano również w przypadku częstotliwości korzystania z usługi, dzięki czemu platforma stała się jedną z pięciu najczęściej używanych aplikacji w webOS. Usługa z darmowymi kanałami w streamingu, którym towarzyszą reklamy (FAST) nadal nie jest dostępna w Polsce. Koncern nie zdradza czy to się zmieni w przyszłości.

- LG zamierza przekształcić się w operatora platformy medialnej i rozrywkowej, która oferuje unikalne treści i usługi podnoszące jakość życia klientów. Transformacja ta nie byłaby możliwa, gdyby nie pozycja LG jako lidera w dziedzinie telewizorów OLED przez ostatnich dziesięć lat oraz innowacyjna technologia zastosowana w platformie webOS Smart TV - powiedział Park Hyoung-sei, prezes LG Home Entertainment Company, przemawiając na webOS Partner Summit 2023.

O nowej strategii koncernu pisaliśmy już w lipcu. LG Electronics chce zarabiać nie tylko na sprzedaży sprzętów elektronicznych, ale uzyskiwać dodatkowe i regularne przychody od klientów. LG może udostępniać kolejne rozwiązania za dodatkową opłatą, podobnie jak ma to miejsce w przypadku niektórych producentów samochodów. Na przykład funkcja tunera cyfrowego radia DAB+ zostaje odblokowana, jeśli zapłacimy za auto więcej. Dodatkowym źródłem przychodów będą wpływy reklamowe z coraz popularniejszych kanałów FAST.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji