Jakie formaty bannerów są najskuteczniejsze?

Wśród standardowych formatów graficznej reklamy internetowej najwięcej kliknięć generują bannery 300x250 – wynika z badania Smart AdServer. W weekendy internauci klikają w reklamy graficzne o 23 proc. chętniej niż w poniedziałki.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Globalne badanie przeprowadzone w ubiegłym roku przez firmę Smart AdServer we współpracy z Alenty pokazuje, że najlepiej widocznymi wśród standardowych formatów graficznej reklamy internetowej są bannery magazine 728x90. Natomiast najdłużej na stronach są emitowane bannery magazine 728x90 oraz bannery nakładkowe 300x250. Wśród standardowych formatów bannerów najwyższy wskaźnik klikalności mają te o rozmiarze 300x250, w które klika 17 z 1000 widzących je internautów. Więcej kliknięć generują niestandardowe formaty graficzne, z których najlepsze pod tym względem są bannery 1280x832. Internauci najchętniej klikają w bannery w środy oraz weekendy, a najmniej chętnie – w poniedziałki i wtorki. Badanie formatów graficznej reklamy internetowej zostało przeprowadzone na czterech kontynentach przez firmę Smart AdServer we współpracy z Alenty w oparciu o 186 milionów ekspozycji między styczniem a czerwcem 2009 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych