Sprzedaż aut osobowych w Polsce wzrosła o 17,7 proc. Liderem Toyota, najpopularniejszy model to Corolla

W okresie od stycznia do września br. w Polsce zarejestrowano 347 306 samochodów osobowych. To 17,68 proc. więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+52 186 szt.) - podaje IBRM Samar powołując się na dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Najchętniej wybieraną przez klientów marką była Toyota, a modelem - Corolla.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wynika, że że we wrześniu 2021 r. zarejestrowano w Polsce 33 087 samochodów osobowych, o 13,26 proc.(-5 060 szt.) mniej niż rok wcześniej, zaś w okresie od stycznia do września br. - 347 306 aut. To 17,68 proc.więcej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego (+52 186 szt.).

Według IBRM Samar, biorąc pod uwagę jedynie bieżącą dynamikę sprzedaży wykazywaną przez Centralną Ewidencję Pojazdów i Kierowców (bez uwzględnienia reeksportu), sytuacja w Polsce w porównaniu z innymi krajami Europy wydaje się być niezła.

We wrześniu 2021 roku udział klientów indywidualnych w całkowitej liczbie rejestracji samochodów osobowych wyniósł 25,01proc., a udział firm - 74,99 proc. W liczbach bezwzględnych oznacza to, że klienci instytucjonalni kupili 24 813 aut.

Suzuki z największym wzrostem

Trzynaście z pierwszych piętnastu marek klasyfikowanych na liście rankingowej (r/r) zanotowało wzrost liczby aut zarejestrowanych w 2021 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, w tym największy - Suzuki o 80,16 proc., największy spadek zanotowało Renault - o 17,53 proc.

Tytuł lidera rynku utrzymała Toyota. W 2021 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 57 123 auta tej marki, o 35,74 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Udział Toyoty w rynku wyniósł 16,45 proc.

grafika

Na pozycji wicelidera znalazła się Skoda, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 37 458 szt., o 6,95 proc. mniej niż w 2020 roku. Udział marki wyniósł 10,79 proc.

Na trzecim miejscu uplasował się Volkswagen. Klienci niemieckiego producenta zarejestrowali 27 290 samochodów, o 10,90 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,86 proc.

Na czwartej pozycji była KIA, w przypadku której liczba zarejestrowanych aut wyniosła 25 529 szt., o 46,35 proc. więcej niż w 2020 roku. Udział marki w polskim rynku wyniósł 7,35 proc.Na piątej pozycji w rankingu skumulowanych wyników znalazł się Hyundai. W 2021 r. zarejestrowano dotychczas 20 466 aut tej marki, o 61,68 proc.więcej niż w analogicznym okresie 2020 roku. Udział marki w rynku wyniósł 5,89 proc.

Corolla i Yaris najpopularniejsze

Najczęściej kupowanym modelem osobowym w 2021 roku jest dotychczas Toyota Corolla (16 352 szt.; +29,78 proc. r/r), za którą uplasowała się Toyota Yaris (12 380 szt.; +17,80 proc. r/r) oraz Skoda Octavia (10 986 szt. -15,77 proc. r/r), następnie Dacia Duster (9 878 szt.;+20,40 proc. r/r), a za nią Toyota RAV4 (9 331 szt.; +52,99 proc. r/r).

Najpopularniejszym modelem wśród klientów indywidualnych jest Toyota Yaris (5 211 szt.; -9,04 proc.), na drugim miejscu – Dacia Duster (4 383 szt.; +16,51 proc.), na trzecim – Toyota Corolla (3 318 szt.; +4,47 proc.), na czwartym – Kia Sportage (3 282 szt.;+74,02 proc.), a na piątym – Hyundai Tucson  (3 096 szt.; +43,33 proc.).

Wśród klientów firmowych najczęściej rejestrowanym modelem jest Toyota Corolla (13 034 szt.; +38,31 proc.). Na drugim miejscu jest Skoda Octavia (9 557 szt.; -10,39 proc.), na trzecim Toyota Yaris (7 169 szt.; +49,98 proc.), czwartym – Skoda Fabia (6 937 szt.; +2,24 proc.), a na piątym – Toyota RAV4 (6 524 szt.; +71,28 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem