Orlen reaguje na kryzys wokół reprezentacji Polski. „Trzeba być gotowym”

Trudne dni reprezentacji Polski oraz Polskiego Związku Piłki Nożnej. Kryzys w naszej piłce komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl dyrektor ds. sponsoringu w Orlenie, Lidia Kołucka. Państwowy gigant to główny sponsor PZPN-u.

Dominik Senkowski
Dominik Senkowski
Udostępnij artykuł:
Orlen reaguje na kryzys wokół reprezentacji Polski. „Trzeba być gotowym”
Reprezentacja Polski, fot. Shutterstock, East News

Polska piłka nożna znów przeżywa zły okres. Reprezentacja Polski przegrała w Helsinkach z Finlandią 1:2 i spadła na trzecie miejsce w grupie eliminacyjnej do przyszłorocznych mistrzostw świata. Wcześniej selekcjoner Michał Probierz odebrał opaskę kapitańską Robertowi Lewandowskiemu. Ten ostatni oświadczył, że nie zagra w kadrze do czasu, aż Probierz pozostanie jej trenerem.

Po meczu z Finami prezes PZPN Cezary Kulesza znalazł się pod presją, by zwolnić selekcjonera. Ostatecznie selekcjoner Biało-Czerwonych sam zrezygnował z prowadzenia kadry. Nie wiadomo, kto zostanie jego następcą. Media informowały, że część piłkarzy miała poprzeć decyzję o zmianie kapitana. Kibice są rozczarowani, a polscy piłkarze po ostatnim spotkaniu nie chcieli rozmawiać z dziennikarzami. 

Dyrektor Orlenu o współpracy z PZPN-em

Głównym sponsorem naszej kadry pozostaje Orlen. Jak państwowy gigant ocenia zamieszane wokół reprezentacji? – Jako Orlen pozostajemy bardzo konsekwentni w swojej pracy. Każdemu naszemu partnerowi stawiamy cele, które razem ustalamy, a następnie razem rozliczamy. Dotyczy to wszystkich naszych partnerów, z którymi zawieramy umowy sponsoringowe. Zmian kadrowych w reprezentacji nie komentujemy. Współpracujemy z PZPN-em,  jesteśmy w stałym kontakcie i monitorujemy sytuację – powiedziała Lidia Kołucka, dyrektor ds. sponsoringu w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Radio ZET podawało kilka dni temu, że w sprawie reprezentacji zwołano spotkanie w siedzibie Orlenu. – Mamy standardowe spotkania, podczas których podsumowujemy naszą współpracę. Raz na kwartał spotykamy się z każdym ze związków, z każdym ze sportowców. Rozmawiamy o celu i wynikach. Ważną cechą sponsoringu jest też jego trwałość. Nie zawiązujemy go jedynie na dobre czasy – wskazuje Kołucka.

Sponsorzy czekają

Dyrektor podała też przykład naszej młociarki, mistrzyni olimpijskiej Anity Włodarczyk, z którą Orlen współpracuje już od ponad 15 lat. – Bywały różne momenty w jej karierze, może nie aż tak burzliwe jak ostatnie dni wokół reprezentacji Polski, ale czasy zdarzały się różne. Na te różne etapy trzeba być gotowym, co dotyczy także PZPN-u. Obecna umowa między związkiem a Orlenem obowiązuje od 2023 roku i będzie ważna przez cztery lata. Partnerami federacji piłkarskiej są także m.in. firmy Leroy Merlin, Tarczyński, InPost oraz Biedronka, którzy na razie również czekają na rozwój sytuacji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały