Warner Bros. Discovery sprzedaje kolejne seriale. Będą w USA na darmowych platformach

Warner Bros. Discovery sprzedał amerykańskim platformom streamingowym Roku i Tubi prawa do pakietu swoich seriali i programów, m.in. tytułów wycofanych niedawno z HBO Max. Będą teraz oferowane za darmo, ale z reklamami.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Warner Bros. Discovery sprzedaje kolejne seriale. Będą w USA na darmowych platformach

Umowy obejmują pakiet liczący ponad 2 tys. godzin autorskich produkcji Warner Bros. Discovery. Są w nim seriale „Westworld”, „Nierealne” i „Wychowane przez wilki”, o których wycofaniu z platformy HBO Max pisaliśmy w grudniu ub.r.

W pakiecie są też m.in. „Być jak Magic Mike”, „Miłość ponad czasem”, „Kot z piekła rodem”, „Nowe życie na Karaibach”, „Trzy noce z duchami”, „Morderca wybrał mnie”, „Moje pięć żon”, „Muzeum pełne tajemnic” i „Jak to jest zrobione?”. W komunikacie wyliczono, że to produkcje z platformy HBO Max, kanałów HBO, Discovery Channel, HGTV, Food Network i TLC oraz od wytwórni Warner Bros. Pictures i Warner Bros. Television.

Na platformach Roku i Tubi (ta druga od prawie trzech lat należy Fox Corporation) produkcje Warner Bros. Discovery będą oferowane w modelu FAST (z ang. free ad-supported tv), czyli bezpłatnie, ale z reklamami. Na Tubi będą od początku lutego (w ramach 14 kanałów z różnymi gatunkami), natomiast na Roku mają pojawić się wiosną.

- Gwałtowna ekspansja treści premium do usług FAST to wygrana i dla widza, i dla właściciela treści, a także dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do tej widowni poprzez dobrze znaną ofertę programową - skomentował Rob Holmes, wiceprezes ds. programowych w Roku.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-zamowic-skyshowtime-cena-ile-kosztuje-subskrypcja-jakie-filmy-seriale,7169713404593793a ##

Platforma The Roku Channel, działająca od września 2017, oferuje w USA za darmo ponad 80 tys. filmów, seriali i programów oraz 350 linearnych stacji telewizyjnych.

Cięcia w HBO Max

Transakcja z Roku i Tubi to kolejny taki ruch Warner Bros. Discovery. W pierwszej połowie stycznia koncern sprzedał platformie SkyShowtime prawa do 21 swoich seriali wyprodukowanych w Europie, m.in. polskiej „Warszawianki” z Borysem Szycem w roli głównej.

Już w połowie ub.r. Warner Bros. Discovery zapowiedział usunięcie niektórych własnych filmów i seriali z HBO Max, a także rezygnację dalszych prac nad lokalnymi produkcjami dla platformy w Skandynawii i Europie Środkowej, w tym Polsce.

W konsekwencji pożegnano się z ok. 30 menadżerami wysokiego szczebla HBO Max w regionie Europy (także w Polsce), Afryki i Bliskiego Wschodu. Redukcje objęły też kilkadziesiąt osób zajmujących się kreacją treści, a także produkcje w toku, m.in. prawie ukończony film „Batgirl”.

Warner Bros. Discovery stara się ograniczać koszty i sprzedawać jak najwięcej licencji do treści, żeby poprawić rentowność. W trzecim kwartale ub.r. przy spadku przychodów o 11 proc. do 9,82 mld dolarów zanotował 2,28 mld dolarów straty netto. O ile segment telewizyjny był na plusie (2,63 mld dolarów zysku), o tyle skorygowana strata EBITDA pionu streamingowego pogłębiła się z 309 do 634 mln dolarów, a w trzech kwartałach ub.r. sięgnęła 1,39 mld dolarów.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych