Koniec Wyspy Spichrzów dla Hossy i Polnordu

28 lutego 2012 roku miasto Gdańsk podjęto decyzję o zamknięciu konkursu na zagospodarowanie północnego cypla Wyspy Spichrzów.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

- Decyzja ta wynika z braku możliwości osiągnięcia konsensusu z drugim, po spółce Polnord, finalistą konkursu firmą Hossa SA, a także z potrzeby jak najszybszego ogłoszenia nowego konkursu. Obecnie nastąpi uporządkowanie terenu, które odbędzie się równolegle z remontem nabrzeży wyspy - podano w komunikacie prasowym.

Na brak możliwości zawiązania spółki celowej z firmą Hossa SA wpłynęła niemożliwość znalezienia konsensusu w kluczowych dla Miasta obszarach: wyceny nieruchomości Miasta - Miasto nie jest  w stanie obniżyć wyceny gruntu oszacowanej na niecałe 3 000 zł/m2 oraz terminu przedstawienia przez inwestora koncepcji urbanistyczno-architektonicznej, akceptacji warunków regulaminu konkursowego.

„Mając na względzie dotychczasowe rozmowy przedstawicieli Miasta z Grupa Inwestycyjną Hossa SA, jak i bezowocny upływ trzech miesięcy prób ustalenia wstępnych warunków rozpoczęcia współpracy, zmuszeni jesteśmy zakończyć tę edycję konkursu” - poinformowali w liście do Hossy SA zastępcy prezydenta Gdańska Andrzej Bojanowski i Wiesław Bielawski.

Prezydent Gdańska oczekuje od swoich zastępców  rozpisania nowego konkursu i podania go do publicznej wiadomości w kwietniu 2012.

Nowy regulamin konkursu powinien uwzględniać obecną sytuację na rynku, a procedury z nim związane powinny zarówno zabezpieczać interes publiczny, jak i być przyjazne dla inwestorów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały