KIM chce zbadać dezinformację. Dwóch chętnych w przetargu

Krajowy Instytut Mediów prowadzi przetarg na prowadzenie badania jakościowego dotyczącego zjawiska dezinformacji. Zgłosiły się do niego dwie firmy - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
KIM chce zbadać dezinformację. Dwóch chętnych w przetargu

Jak informuje Krajowy Instytut Mediów, badanie jakościowe dotyczące procesów dezinformacji jest badaniem o charakterze eksploracyjnym, a jego głównym celem jest zrozumienie: dostrzegania zjawiska w świecie mediów elektronicznych, postrzeganie wpływu zjawiska na codziennie przyjmowanie i przetwarzanie treści informacyjnych, rozumienie zagrożeń z niego wynikających, umiejętności weryfikowania informacji w mediach. 

Badanie ma charakter jakościowy i będzie realizowane z wykorzystaniem dwóch metod zbierania danych: Bulletin Board Discussion – moderowana społeczność online trwającą 14 dni z aktywnymi użytkownikami internetu w wieku 15-55 lat w podziale na grupy wiekowe 40 aktywnych uczestników  oraz zogniskowane wywiady grupowe (FGI) N= 12, poprzedzone pracą domową z osobami pow. 56 roku życia.

Uczestnikami badania mają być po połowie kobiety i mężczyźni w podziale na grupy wiekowe 56-64 lata i 65 lat i więcej – bez górnej granicy wieku, niemniej z zapewnieniem osoby śmiało komunikującej się, potrafiącej wyrazić swoje zdanie w sposób otwarty i nieskrępowany, korzystający z różnych źródeł informacji – telewizja, radio, internet oraz social media, nieodrzucający żadnego z mediów, mieszkańcy różnych wielkości miejscowości. 

Badanie ma zostać zrealizowane do 9 grudnia br.

Do przetargu na jego realizację zgłosiły się dwie firmy: spółka Difference, która zaproponowała cenę 190,7 tys. zł oraz łódzka firma Meritum z ceną 199,3 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?