KRRiT chce odebrać koncesję Radiu Jard II, bo zamiast treści dla dzieci dominuje w nim muzyka

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podjęła decyzję o wszczęciu postępowania o cofnięciu koncesji dla białostockiego Radia Jard II (JARD). Jako powód regulator podaje rażące nieprzestrzeganie zapisów koncesyjnych.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Staja nadaje od 2001 roku, na częstotliwości 103,9 MHz w Białymstoku. Dostępna jest także w internecie. Właścicielem koncesji jest Jarosław Dziemian. To druga już stacja należąca do tego przedsiębiorcy: pierwszą jest nadające w Białymstoku i Bielsku Podlaskim od 1997 roku Radio Jard 89,2 FM.

Jak informuje Krajowa Rada, procedura cofnięcia koncesji została wszczęta w związku z rażącym naruszeniem przez nadawcę zapisów koncesyjnych. Charakter stacji podczas przyznawania koncesji został określony jako „wyspecjalizowany, adresowany do dzieci i młodzieży, służący ich rozwojowi intelektualnemu, budowaniu prawidłowych relacji z otoczeniem (dom, szkoła, grupa rówieśnicza) i zabawie”. Tego typu treści miały stanowić łącznie nie mniej niż 70 proc. czasu emisji. Tymczasem radio skupia się na nadawaniu muzyki, co stać ma w sprzeczności z zapisami koncesyjnymi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami