Leo Messi odchodzi z reprezentacji Argentyny. Ucierpi na tym jego wizerunek reklamowy?

Po nieudanym finale Copa America argentyński napastnik Lionel Messi ogłosił, że kończy karierę reprezentacyjną. Eksperci pytani przez Wirtualnemedia.pl o wpływ tej decyzji na pozycję Messiego na rynku reklamowym mają różne opinie. Podkreślają jednak, że  z punktu widzenia marketerów kluczowa wciąż jest kariera klubowa Messiego.

Paweł Luty
Paweł Luty
Udostępnij artykuł:

Po niestrzeleniu karnego w finałowym meczu Copa America przeciwko Chile i porażce argentyńskiej reprezentacji Lionel Messi ogłosił, że kończy karierę w drużynie narodowej. - To mój koniec w kadrze Argentyny, to nie dla mnie. Zmarnowałem bardzo ważnego karnego. Tak będzie lepiej dla wszystkich. Nie jestem zadowolony z dotarcia do finału, skoro go przegraliśmy. Naprawdę bardzo się starałem, żeby zostać mistrzem z Argentyną - mówił piłkarz niedługo po zakończeniu meczu.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/messi-neymar-i-lewandowski-najczestszym-tematem-rozmow-polskich-fanow-futbolu-w-social-media ##

Lionel Messi jest jednym z najlepszych piłkarzy na świecie. To najskuteczniejszy strzelec reprezentacji Argentyny w historii - w 113 spotkaniach seniorskiej kadry narodowej strzelił 55 bramek. Jest również drugim najlepiej zarabiającym piłkarzem na świecie. Magazyn „Forbes” ocenia, że w 2015 roku Messi za grę w FC Barcelona oraz kadrze narodowej zarobił 53,4 mln dol., a jego przychody z tytułu współprac reklamowych wyniosły 28 mln dol.

- Pogłoski o reprezentacyjnej śmierci Messiego są moim zdaniem przesadzone. Decyzja o zakończeniu kariery w kadrze była podjęta w niezywkłych emocjach i może jeszcze ulec zmianie. Zapewne cały świat będzie teraz prosił Messiego, żeby jednak się rozmyślił, bo wszyscy chcemy zobaczyć Argentynę z Messim na najbliższym Mundialu - zauważa w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita, CEO Sport Management Polska. 

Dla marketerów ten cały rejwach wokół decyzji Messiego tylko potwierdza jego wartość reklamową. Jedynie on jest w stanie jedną wypowiedzią informacyjnie „przykryć” całe Euro 2016. W pierwszej połowie dnia to jest dzisiaj temat numer jeden. Nie sądzę też, aby zakończenie kariery reprezentacyjnej wpłynęło negatywnie na wizerunek Messiego w oczach reklamodawców, ponieważ z ich punktu widzenia kariera klubowa tego piłkarza jest nadal imponująca i widowiskowa, a na tym polu na razie nic się nie zmienia - dodaje Kita.

- Należy zadać sobie pytanie, jaka jest podstawa jego decyzji. Możemy mieć do czynienia z próbą ratowania nadszarpniętego wizerunku. Celem takiego działania jest wyeliminowanie negatywnych komentarzy wobec Messiego jako reprezentanta Argentyny. Wówczas, faktycznie bilans zysków i strat przemawia za taką decyzją, ponieważ nadal będzie mógł budować wizerunek najwybitniejszego piłkarza w historii rozgrywek klubowych, a jego kolejne sukcesy w drużynie Barcelony dość szybko złagodzą niesmak, jaki wynika z decyzji o odejściu z kadry - komentuje natomiast w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Bartosz Sosnówka, PR manager w agencji 2PR.

- Druga strona medalu jest taka, że w przypadku porażek Argentyny w przyszłości, na Messim może ciążyć odpowiedzialność jako na tzw. wielkim nieobecnym. Niezależnie od tego, czy decyzja była świadoma, czy podjęta pod wpływem impulsu, najważniejszym wyzwaniem będzie zmierzenie się z zarzutem „złożenia broni” i poddania się bez walki. Z perspektywy sponsorów, wizerunek ambasadora marki powinien być nie tylko spójny i nienaganny, ale także reprezentować uniwersalne wartości, np. lider, waleczność, zwycięstwo - zaznacza menedżer.

- Wizerunek Messiego w oczach sponsorów będzie można ocenić dopiero po wdrożeniu „planu naprawczego”. Jeśli plan okaże się skuteczny, jego wartość marketingowa nie powinna być zagrożona. Marketerzy wybaczają częściej niż kibice - dodaje Sosnówka.

Na wizerunek Messiego może mieć negatywny wpływ jego konflikt z prawem. Zawodnik oraz jego ojciec są oskarżani o unikanie płacenia podatków Hiszpanii, nazwisko napastnika pojawiło się w również w kontekście ujawnionych wiosną br. „kwitów z Panamy”. Jak wynika z ujawnionych dokumentów, Messi miał korzystać z usług firm optymalizujących rozliczenia podatkowe za pomoc tzw. offshoringu. Piłkarz pozwał wszystkie gazety publikujące „kwity z Panamy”, w tym „Gazetę Wyborczą”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/leo-messi-pozywa-wszystkie-redakcje-pracujace-przy-kwitach-z-panamy-m-in-gazete-wyborcza ##

Messi współpracuje reklamowo m.in. z markami Adidas, Lays, Pepsi, Gillette czy Turkish Airlines. Od marca br.

jest globalnym ambasadorem marketingowym Huawei

.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fabianski-pazdan-i-blaszczykowski-wizerunkowo-zyskali-na-euro-2016-wiecej-niz-milik-i-lewandowski ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych