Lewandowski rośnie najszybciej, Wardęga z 1,4 mln fanów (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

W kwietniu br. wśród polskich profili facebookowych zdecydowanie najwięcej użytkowników zyskał fanpage Roberta Lewandowskiego. Na YouTubie teledysk „My Słowianie” Donatana i Cleo przekroczył 40 mln obejrzeń, a youtube’owy kanał SA Wardęga ma już 1,4 mln subskrybentów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Fanpage Roberta Lewandowskiego w kwietniu br. zyskał 432 tys. użytkowników (to wzrost o 13,8 proc.) i ma ich już 3,6 mln. Zdecydowanie najmocniej zwiększył swój zasięg spośród czołowych 15 polskich fanpage’y - inne zanotowały wzrosty wynoszące maksymalnie 2,5 proc.

Profil napastnika Borussii jako jedyny z polskich cieszy się globalną popularnościa. Zdecydowana większość jego fanów to internauci z zagranicy, podczas gdy w przypadku innych rodzimych fanpage’y jest odwrotnie.

W zeszłym miesiącu sporo dyskusji wśród polskich użytkowników Facebooka wywołały dwie kontrowersyjne kampanie reklamowe: obuwa Bartek, z hasłami typu: „Tysiące kobiet w ciąży przez Bartka” (zobacz szczegóły) oraz nowej zupy instant marki Profi, zapowiadanej sloganem „Jeszcze nie miałam tego w ustach” (przeczytaj o tym więcej).

- Co ciekawe, w tym przypadku to komunikacja ATL-owa kierowała ruch głównie do mediów społecznościowych (a nie odwrotnie). Potencjał był niezły, jednak mam wrażenie, że w mediach społecznościowych kompletnie go nie wykorzystano. Gratulacje należą się jednak za odwagę i chęć wyróżnienia się na tle konkurencji - ocenia kampanię obuwia Bartek Marta Kowalczyk z agencji Get More Social.

Na YouTubie liderami pod względem liczby wyświetleń zamieszczonych klipów niezmiennie są wytwórnie muzyczne Prosto, My Music Group i Step Records, a w pierwszej dziesiątce znajdują się także Ubran Rec i Nawrotka. Z kolei najwięcej subskrybentów nadal ma satyryczny kanał SA Wardęga - ich liczba wynosi już 1,4 mln.

Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl prezentuje rankingi fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach (pod względem liczby i aktywności fanów), a także podobne analizy czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

Ponadto w raporcie zastanawiamy się, jak w social media promują się kanały i programy telewizyjne. Piszą o tym m.in. Mateusz Górecki z 4fun Media i Mikołaj Nowak z „Faktów” TVN.

 

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych