Wpływy LifeTube’a 39 proc. w górę, 793 tys. zł zysku zamiast 152 tys. zł straty

Spółka LT Group, właściciel sieci partnerskiej LifeTube, w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów ze sprzedaży o 38,7 proc. do 20,91 mln zł oraz 793,1 tys. zł zysku netto (wobec 152,2 tys. zł straty rok wcześniej).

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W sprawozdaniu finansowym LT Group zaznaczono, że w ub.r. 14,88 mln zł wpływów pochodziło ze sprzedaży krajowej, a 6,03 mln zł ze sprzedaży zagranicznej. Firma nie podała, jakie przychody osiągnęła ze sprzedaży poszczególnych typów usług.

Do LT Group należy sieć partnerska LifeTube współpracująca obecnie z prawie 500 kanałami youtube’owymi mającymi łącznie 74 mln sukbsrybentów i notującymi miesięcznie 583 mln odtworzeń treści. Firma wspiera ich twórców w zakresie produkcji materiałów i sprzedaży oferty marketingowej.

W sprawozdaniu LT Group wyliczono, że w ub.r. firma przygotowała bazę twórców ze szczegółowymi, aktualizowanymi na bieżąco informacjami o obsługiwanych influencerach. Ponadto wprowadziła na rynek narzędzie do raportowania efektów kampanii reklamowych klientów oraz stworzyła dział strategii i kreacji (kieruje nim Gabriela Barnat).

Te działania zapowiedziano w sprawozdaniu LT Group, wymieniając wśród celów na br. konsolidację polskiego rynku influencer marketingu. Innymi celami są m.in. rozwój LifeTube’a pod kątem zasięgu, optymalizacja marż z projektów i umów z twórcami oraz rozwój produktów własnych - przede wszystkim kanałów dla reklamodawców.

Tylko jeden pracownik etatowy, więcej na usługi obce i wynagrodzenia

W ub.r. koszty działalności operacyjnej LT Group wyniosły 19,77 mln zł, wobec 15,33 mln zł rok wcześniej. Zdecydowanie największą pozycją są wydatki na usługi obce, które wzrosły w skali roku z 10,65 do 12,01 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 3,25 do 4,75 mln zł. W firmie był zatrudniony tylko jeden pracownik etatowy, z pozostałymi osobami współpracowano w innej formie. Prezes spółki Paweł Stano, będący jedynym członkiem zarządu, zarobił 359,5 tys. zł brutto.

Ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej (wzrost z 1,25 do 2,77 mln zł) pochłonęły wydatki określone jako pozostałe koszty rodzajowe.

Firma zanotowała 1,11 mln zł zysku z działalności operacyjnej, wobec 271 tys. zł straty rok wcześniej. Po odliczeniu 56,8 tys. zł kosztów finansowych i 260,7 tys. zł podatku dochodowego miała 793,1 tys. zł zysku netto, podczas gdy w 2016 roku zanotowała 152,2 tys. zł straty netto.

Od jesieni 2016 roku większościowym udziałowcem LT Group jest fundusz inwestycyjny Altus TFI. Na koniec ub.r. należał do niego (poprzez Altus 33 FIZ) 79 proc. udziałów spółki miał, a 21 proc. - Alpina FIZAN (kontrolowany przez IB TFI należące do grupy kapitałowej Plus Banku).

Udziałowcy zdecydowali, że zeszłoroczny zysk LT Group zostanie przeznaczony na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami