Lindt przyznaje, że "marka premium" to tylko chwyt marketingowy

Szwajcarska firma Lindt, producent m.in. czekolady przyznała, że jej pozycjonowanie jako producenta czekolad premium to tylko chwyt marketingowy. W ten sposób broni się przed sądem, do którego pozew zbiorowy złożyła grupa konsumentów z USA.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Lindt przyznaje, że "marka premium" to tylko chwyt marketingowy

Na początku 2023 roku grupa konsumentów z kilku stanów USA wytoczyła proces szwajcarskiej firmie Lindt & Sprungli. Była to ioch reakcja na opublikowane przez „Consumer Reports” testy, z których wynikało, że w wybranych czekoladowych produktach Lindt wykryto ołów i kadm, czyli metale ciężkie. Wysoką zawartość ołowiu wykryto też w gorzkich czekoladach tej marki. 

Konsumenci, którzy złożyli pozew przeciw firmie Lindt twierdzą, że zostali wprowadzeni w błąd, bo płacili znacznie więcej za obiecywaną przez producenta wysoką jakość, która - jak się okazuje - była daleka od rzeczywistości. Oskarżyli szwajcarskiego producenta czekolady o naruszenie zasad etykietowania oraz nakłanianie klientów do płacenia wyższych cen za produkt premium, który takim produktem nie jest.

Prawnicy Lindta - w odpowiedzi na pozew - próbowali przekonywać, że slogany reklamowe wskazujące na “doskonałość, “rzemieślniczy kunszt” czy “produkty premium” to jedynie „chwyt marketingowy”, a produkty firmy nie są wcale “fachowo wykonane z najlepszych składników”. W ten sposób chcieli doprowadzić do oddalenia przez sąd pozwu zbiorowego. 

Sąd jednak nie podzielił tej argumentacji i odrzucił wniosek szwajcarskiej firmy o umorzenie sprawy. W uzasadnieniu podkreślono, że chwyt marketingowy” to „przesadna reklama i przechwałki, na które żaden rozsądny kupujący nie powinien się zdawać”. 

Efektem tego jest kryzys wizerunkowy, z którym musi mierzyć się firma. Marka broni się, że stwierdzenia jej prawników o “pustych sloganach reklamowych” to jedynie strategia obrony w sądzie, a oferowane przez nią produkty nie są wcale gorszej jakości. 

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Koniec abonamentu i RMN, 2,5 mld zł z budżetu dla TVP i Polskiego Radia. Jest projekt ustawy

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Netflix kupuje Warner Bros. Co dalej z TVN, HBO Max i Playerem? Wyjaśniamy [FAQ]

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Kanały tematyczne lawinowo tracą przychody. Alarmujące dane z europejskiego rynku

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Dino będzie rekrutować do stacji paliw. "Budujemy nowoczesną sieć w całej Polsce"

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Cięcia u niemieckiego nadawcy. Do zwolnienia 600 osób

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg

Kanał Canal+ Action poszerza zasięg