Ludzki wzrok leczy rany w kampanii przeciwko przemocy domowej

Interaktywne billboardy w centrum Londynu wykorzystują system rozpoznawania twarzy, aby zwrócić uwagę przechodniów na problem domowej przemocy wobec kobiet.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Ludzki wzrok leczy rany w kampanii przeciwko przemocy domowej

Billboardy zostały przygotowane na zamówienie organizacji Women’s Aid i umieszczone w kilku punktach Canary Wharf - ruchliwego kompleksu biurowego we wschodnim Londynie.

Każdy z billboardów opatrzonych wspólnym hasłem „Look at me” przedstawia portret kobiety, na której twarzy widnieją zadrapania i siniaki, będące w domyśle śladami aktów domowej przemocy. Najważniejszym elementem billboardów jest jednak ich interaktywność. System rozpoznawania twarzy sprawia, że w momencie gdy przechodnie zwracają uwagę na plakat, twarz kobiety ulega zmianie. Im więcej osób patrzy na portret, tym szybciej znikają z niego sińce i blizny. Kiedy na billboard nikt nie spogląda, oblicze kobiety pozostaje oszpecone śladami brutalnego ataku.

Billboardowa kampania „Look at me” została zaprezentowana po raz pierwszy, a jej rozpoczęcie w przeddzień Międzynarodowego Dnia Kobiet ma ponownie zwrócić uwagę świata na problem przemocy domowej, której ofiarami padają najczęściej kobiety. Akcja została już doceniona podczas konkursu Art Of Outdoor w 2014 r. zdobywając pierwszą nagrodę.

Za kampanię odpowiedzialna jest agencja WCRS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Meta będzie płacić za treści. Podpisała umowy z największymi wydawcami

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

Oto gospodarze "Sylwestra z Dwójką" 2025. Pełna lista prowadzących [TYLKO U NAS]

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce

Co mówią dane z tego tygodnia? Oto najpopularniejsze filmy i seriale Netflixa w Polsce