Mango korzysta z modelek wygenerowanych przez AI

Hiszpańska sieć sklepów z modą Mango zdecydowała się zastąpić część modelek i modeli awatarami generowanymi przez sztuczną inteligencję. Chodzi o to, by szybciej tworzyć kampanie reklamowe.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Mango korzysta z modelek wygenerowanych przez AI

Ubrania, które promowane są przez modelki AI, są dostępne dla klientów do kupienia w sklepach tej firmy lub online.

Wśród głównych rywali Mango znajdują się m.in. Zara i H&M, marki, które szybko podążają za trendami w modzie, aby tworzyć produkty sprzedawane w przystępnych cenach. Aby z nimi skutecznie konkurować, Mango wykorzystuje sztuczną inteligencję. 

„Chodzi o szybsze tworzenie treści” – powiedział  dyrektor generalny Toni Ruiz. W lipcu Mango przeprowadziło pilotaż swojej pierwszej kampanii opartej na sztucznej inteligencji, w ramach której zaprezentowano kolekcję limitowaną skierowaną do nastolatek.

Najnowsza kampania reklamowa wygenerowana przez AI, która ruszyła w tym miesiącu, również jest skierowana do nastolatków. Niektóre zdjęcia pojawiają się na stronie internetowej Mango z zastrzeżeniem, że do stworzenia wizualizacji wykorzystano AI. Mango planuje rozszerzyć wykorzystanie technologii na kolekcje damskie i męskie, ale nie podjęło jeszcze żadnych ostatecznych decyzji.

Mango dołącza do innych marek detalicznych, takich jak Levi Strauss & Co., Louis Vuitton i Nike, które już nawiązały współpracę z firmami zajmującymi się modelowaniem AI. Korzyści finansowe są oczywiste, ponieważ modele AI zazwyczaj kosztują ułamek tego, ile firmę kosztuje zatrudnienie człowieka. 

Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Mango wykracza poza marketing i reklamę. AI pomaga również firmie projektować kolekcje, dostarczając inspiracji do tkanin i nie tylko. - Bot jest teraz w stanie tworzyć ubrania zgodne z estetyką projektową Mango - powiedział Ruiz.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style