Mariusz Ziomecki: Nie zrobię z "Przekroju" tabloidu

Nowy redaktor naczelny w rozmowie z Wirtualnemedia.pl zapowiada, że zamierza uczynić z pisma pierwszoligowy tygodnik opinii.

Robert Patoleta
Robert Patoleta
Udostępnij artykuł:

- Moim zadaniem jest starać się najbardziej jak mi się uda przybliżyć "Przekrój" do pierwszoligowych, największych tygodników opinii w Polsce - mówi wortalowi Wirtualnemedia.pl Mariusz Ziomecki. 

Twierdzi, że tytuł posiada wyrobioną markę i nie zamierza wprowadzać w nim gruntownych zmian. - „Przekrój” nie wymaga ode mnie kreatywności, bardziej porządkowania i wprowadzenia trochę większej dyscypliny warsztatowej - przyznaje Mariusz Ziomecki. - Jeżeli miewa jakąś wadę, to za dużo bywa w nim przygnębiających tematów, podobnie jak u konkurencji - dodaje.

Zmiany w piśmie mają zostać wprowadzone do końca wakacji. - Najpierw pojawią się uzupełnienia w rubrykach. Mój styl redagowania, ilustrowania, komponowania i doboru tematów być może będzie odczuwalny szybciej - wyjaśnia naczelny.

Mariusz Ziomecki do końca marca pełnił funkcję redaktora naczelnego "Super Expressu". Czy zatem zamierza tabloidyzować "Przekrój"? - Dlaczego nagle miałbym powielać format tabloidu w zupełnie innym segmencie rynku? - pyta retorycznie.

Piotr Najsztub, poprzedni szef pisma, pozostanie w redakcji. Będzie, tak jak dotąd, przeprowadzał wywiady z politykami do cotygodniowej rubryki "Najsztub pyta". Obejmie również stanowisko dyrektora kreatywnego w Edipresse Polska, wydawcy "Przekroju".

O czym nie przeczytamy w "Przekroju"? Kiedy i dlaczego publikowane będą szokujące zdjęcia? Z jakiego powodu nowy naczelny nie będzie pisał felietonów? Zapraszamy na rozmowę z Mariuszem Ziomeckim - więcej.

Robert Patoleta
Autor artykułu:
Robert Patoleta
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały