Marki w czasie epidemii: w oczach klientów zyskują Empik, IKEA, Castorama i Decathlon

Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają obecnie sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon - wynika z nowego badania sieci Inquiry.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Polacy prezentują pełne spektrum postaw wobec koronawirusa – od dużych obaw o własne zdrowie po całkowity brak poczucia zagrożenia, wynika z badań Inquiry. Zaczynamy dostrzegać, że sytuacja się stabilizuje: w ostatniej fali badania COVID-Tracker (8-14 maja), odsetek osób, które uważają że sytuacja się poprawia, wzrósł do 40 proc.. To skok o 31 pp. w stosunku do danych z połowy kwietnia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-po-epidemii-zmienia-sie-nawyki-zakupowe-polakow-opinie ##

Jakie marki zyskują w czasie koronawirusa

Agencja Inquiry sprawdziła też w oparciu o badanie YouGov BrandIndex, czy postawy związane z epidemią mają jakiś znaczenie dla wizerunku marek.

Okazuje się, że postawy wobec koronawirusa istotnie różnicują wizerunek wielu marek. Silna zależność występuje między innymi dla marek sklepów, szczególnie w kategorii non-food. Ma to szczególne znaczenie w bieżącej komunikacji w okresie ponownego otwierana handlu.

Osoby obawiające się koronawirusa szczególnie wysoko oceniają sieci Empik, Ikea, Castorama i Decathlon. Z kolei ci, którzy nie wykazują takich obaw, cenią sobie przede wszystkim elektromarkety -  Media Expert i Media Markt, a dopiero na dalszych miejscach IKEA, RTV Euro AGD i Empik.

grafika

-  Sklepy muszą zadbać nie tylko o środki higieny, ale także komunikować swoje działania. Choć chcemy wreszcie zrobić zakupy, które odkładaliśmy przez kilka tygodni, nadal znaczna część klientów odwiedzających centra handlowe zwraca dużą uwagę na bezpieczeństwo. Nawet promocje schodzą teraz na dalszy plan. Nasze badania pokazują, że „nowa normalność” jest zupełnie inna, niż stan przed epidemią - komentuje Agnieszka Górnicka, prezes agencji Inquiry.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/35-proc-handlowcow-uwaza-ze-zmiana-zachowan-klientow-w-zwiazku-z-epidemia-bedzie-duza ##

Badanie YouGov BrandIndex realizowane jest w sposób ciągły na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov). Obecnie badanie obejmuje ok. 150 marek sieci sklepów, kawiarni i restauracji, a także firm ubezpieczeniowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

X notuje pierwszy wyraźny wzrost przychodów za kadencji Muska. Strata wciąż obciąża wyniki

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Pierwszy wzrost liczby abonentów płatnej telewizji od 2017 roku

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Influencerom spadają zasięgi. To skutek nowego prawa

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

Zbigniew Parafianowicz w Wirtualnej Polsce. Koniec współpracy z Onetem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu