„MasterChef” hitem. Wygrał z konkurencją i zarobił 22,4 mln zł

Nadawana w niedzielne wieczory w TVN pierwsza edycja reality-show „MasterChef” dała stacji pozycję zdecydowanego lidera rynku i przyniosła z reklam 22,4 mln zł. Finał show oglądało blisko 5 mln widzów. Kolejna edycja planowana jest jesienią 2013 roku.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Średnia oglądalność 12 odcinków programu pokazywanego w niedziele o 20.00 wyniosła 3,65 mln widzów, co przełożyło się na 21,41 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 27,58 proc. w 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl. Najwięcej widzów miał nadany w zeszłą niedzielę finałowy odcinek show. Śledziło go aż 4,79 mln osób, mimo że informacje, o tym, kto wygrał program dwa dni wcześniej pojawiły się na jego internetowej stronie i obiegły internet (więcej na ten temat).

TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajmował pierwszą pozycję w rynku telewizyjnym. Druga była TVP1, nadająca wówczas „Sport”, „Pogodę” i Siłę wyższą” - jej udział wynosił 18,33 proc.  Dalej uplasowały się Polsat („Tylko muzyka”, filmy fabularne; 14,30 proc.) i TVP2 („Kocham Cię, Polsko!”; 10,01 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej 16-49 drugie miejsce za TVN zajął Polsat z 16,16 proc. udziału, a trzecia była TVP1 (13,23 proc.).

Wpływy reklamowe z emisji 13 odcinków „MasterChefa” wyniosły 22,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Program oglądać można było też w internecie w jego serwisie internetowym i w serwisie tvn player. Do 25 listopada br. zanotowano tam 2,78 mln wyświetleń pełnych odcinków formatu.

W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią została Basia Ritz. Gospodynią show była Magda Gessler, a jurorami - Anna Starmach i Michel Moran. Stacja program produkowała samodzielnie.

grafika

Basia Ritz, fot. TVN

TVN jest bardzo zadowolony z wyników oglądalności formatu. Jak powiedział nam tydzień temu Bogdan Czaja, wiceszef programowy TVN, jego druga edycja ma się pojawić na antenie stacji w przyszłorocznej ramówce jesiennej (więcej na ten temat).

Oglądalność reality-show na tle konkurencji

  Widownia „MasterChefa” odcinek po odcinku

Dane poszczególnych odcinków „MasterChefa” dzięki uprzejmości TVN.

pp
Autor artykułu:
pp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe