Microsoft przebił oczekiwania. 3 mld dol. zysku mniej, akcje tanieją

Microsoft pokazał w trzecim kwartale 2022 roku przychody i zyski powyżej oczekiwań analityków. Akcje spółki w handlu pozasesyjnym staniały jednak o ponad 6,5 proc., gdyż koncern rozczarował wynikami swojego segmentu chmurowego.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:

Zysk Microsoftu na akcję wyniósł w trzecim kwartale 2,35 USD, a rynek szacował go na 2,30 USD.

Przychody koncernu sięgnęły 50,12 mld USD, podczas gdy rynek liczył na 49,61 mld USD. Łącznie przychody wzrosły rok do roku o 11 proc.

Zysk netto wyniósł 17,56 mld USD, co oznacza spadek o 14 proc. wobec wyniku sprzed roku, ale wtedy Microsoft wykazał 3,3 mld USD korzyści podatkowych.

Marża brutto Microsoftu wyniosła na koniec trzeciego kwartału 69,2 proc., a rynek szacował ją na 69,8 proc.

grafika

Rozczarowaniem okazały się przychody segmentu chmurowego Microsoftu. Wygenerował on 20,33 mld USD przychodów. To 20 proc. lepiej rok do roku, ale analitycy spodziewali się, że przychody segmentu sięgną 20,36 mld USD.

Przychody Azure (segment chmury publicznej) zwiększyły się rok do roku o 35 proc., ale kwartał wcześniej tempo wzrostu sięgnęło 40 proc. Analitycy spodziewali się wzrostu segmentu o 36,4 proc.

Przychody z platformy Office zwiększyły się o 7 proc., z Office 365 - o 11 proc., z Dynamics - o 15 proc., a z Dynamics 365 - o 24 proc. Natomiast wpływy z platformy Linkedin wzrosły o 17 proc.

grafika

Od początku stycznia br. kurs akcji Microsoftu zmalał o 25 proc.

grafika
tw/pap
Autor artykułu:
tw/pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta