Mięso laboratoryjne dopuszczone do sprzedaży w USA

Mięso wyhodowane w laboratorium będzie mogło trafić do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Stosowne pozwolenie dwóm firmom wydał amerykański Departamentu Rolnictwa USA.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Mięso laboratoryjne dopuszczone do sprzedaży w USA

Amerykańskie startupy, Upside Foods i Good Meat właśnie ogłosiły, że otrzymały pozwolenie USDA, odpowiednika ministerstwa rolnictwa, na sprzedaż kurczaka hodowanego metodą komórkową.

Upside Foods chce sprzedawać mięso laboratoryjne w restauracji Bar Crenn w San Francisco. Pierwsi smakosze wyrobów zostaną wybrani w konkursie.

– To zezwolenie zasadniczo zmieni sposób, w jaki mięso trafia na nasz stół – powiedział założyciel i dyrektor generalny Upside Foods, Uma Valeti.

Good Meet już teraz zapowiada, że natychmiast przystępuje do produkcji. Firma technologiczne już teraz może pochwalić się sprzedażą swoich produktów w Singapurze. Podkreśla przy tym swoje nowoczesne podejście do jedzenia i zalety mięsa z in-vitro - znacznie mniejsze koszty dla środowiska i humanitarne podejście bez uboju jakiegokolwiek żywego zwierzęcia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/zamienniki-miesa-co-wybrac ##

W tym roku przypada 10. rocznica prezentacji pierwszego burgera wyprodukowanego metodą komórkową. Odbyła się ona podczas konferencji w Londynie i dokonał jej naukowiec holenderskiego pochodzenia, Mark Post. Koszt produkcji tego burgera w 2013 roku opiewał na kwotę 300 tysięcy dolarów. Dziesięć lat później szacuje się, że koszt takiego kawałka mięsa to już nieco ponad 20 dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały