Ministerstwo Rolnictwa szuka agencji do poprawy wizerunku polskiej żywności w Czechach i na Słowacji

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi planuje kampanię promującą polską żywność na rynkach czeskim i słowackim. Obecnie szuka agencji, która zrealizuje tę akcję.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Ministerstwo Rolnictwa szuka agencji do poprawy wizerunku polskiej żywności w Czechach i na Słowacji
fot. Shutterstock.com

Jak podaje resort, od połowy 2012 roku w Czechach oraz na Słowacji pojawiało się wiele informacji medialnych, wypowiedzi przedstawicieli władz oraz organizacji branżowych działających w sektorze rolno-spożywczym negatywnie odnoszących się do polskiej żywności. Zły wizerunek polskiej żywności wykreowany został przez czeskie media w oparciu przede wszystkim o incydenty związane z niedotrzymaniem standardów jakościowych w produktach spożywczych wytwarzanych w Polsce (np. sól techniczna w produktach spożywczych, antybiotyki w mięsie).

Zdaniem ministerstwa polska żywność, jako drugi co do wielkości (po niemieckiej) konkurent czeskich produktów, stała się w czeskich mediach „kozłem ofiarnym”, który jest przedstawiany jako główna przyczyna ogólnych problemów z jakością żywności na czeskim rynku. Tymczasem według resortu prawdziwa przyczyna tych problemów to: niska świadomość czeskich konsumentów, silna presja na jak najniższe ceny, dominacja wielkich sieci handlowych, jak również nienajlepsza kondycja czeskiego sektora rolniczego oraz polityka rządu w tym zakresie.

Zaplanowana kampania ma zbudować wizerunek polskiej żywności jako bezpiecznej dla zdrowia i cechującej się ponadprzeciętnymi walorami smakowymi. Ma pokazać Polskę jako kraj, który jest jednym z liderów UE w eksporcie żywności, zdobywającej uznanie ponad 500 mln konsumentów w Europie a także pokazać procesy, które zaszły w Polsce na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat, które do tego doprowadziły.

Kampania będzie obejmować telewizję ogólnokrajową (ze szczególnym uwzględnieniem programów kulinarnych, lifestylowych i śniadaniowych), prasę, outdoor (m.in. nośniki w komunikacji miejskiej w Pradze i w Bratysławie), działania PR (prowadzone m.in. w oparciu o eventy tematyczne związane z polską żywnością organizowane w Pradze i innych dużych miastach Czech i Słowacji) oraz internet, (m.in. aktywności w medich społecznościowych, współpraca z blogerami kulinarnymi i lifestylowymi, banner w najpopularniejszych serwisach).

Termin startu tych działań na obecnym etapie nie został podany. Wybrana w przetargu agencja będzie pracować dla Ministerstwa Rolnictwa przez trzy miesiące od podpisania umowy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]