Młodzi na stażu: prestiż firmy ważniejszy od płacy

Młodzi ludzie wybierając staż kierują się przede wszystkim prestiżem firmy, do której aplikują, i szansą na stałe zatrudnienie. Jedynie 8% studentów zwraca uwagę na wysokość wynagrodzenia, a jeszcze mniej, bo tylko 3%, bierze pod uwagę opinie znajomych - wynika z raportu PwC i Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami.

km
km
Udostępnij artykuł:
Młodzi na stażu: prestiż firmy ważniejszy od płacy
fot. Shutterstock.com

Z badania przeprowadzonego na potrzeby raportu wynika, że prestiż pracodawcy (38% respondentów) i szansa na stałe zatrudnienie (38%) są kluczowe przy podejmowaniu przez studentów decyzji o wyborze stażu. Stanowisko to potwierdzają także sami pracodawcy, choć znacznie bardziej cenią prestiż firmy (42% badanych).

W opinii 13% pracodawców ważna przy wyborze stażu jest opinia znajomych, jednak tylko 3% młodych jest tego samego zdania. Z kolei wysokość wynagrodzenia została wskazana przez 8% studentów i 8% pracodawców.

grafika

Wynagrodzenie, którego oczekują studenci za odbyty staż, nie potwierdzają opinii o roszczeniowości pokolenia millenialsów. 30% respondentów wskazało na przedział 1000–1500 zł, a 33% na 1500–2000 zł. Pracodawcy również wskazali na te dwa przedziały wynagrodzeń – odpowiednio 34% i 27%. Jedynie 5% studentów byłoby gotowych podjąć staż bez wynagrodzenia.

grafika

Ponad połowa przebadanych studentów (52%) zdecydowanie woli odbywać staż lub praktykę w trakcie roku akademickiego, a nie wakacji. Tego samego oczekują zresztą sami pracodawcy (53%). 20% pracodawców deklaruje, że studenci mogliby podjąć u nich pracę zaraz po skończeniu studiów, bez konieczności odbywania praktyk lub staży w trakcie nauki.

grafika

Prawie połowa millenialsów (48%) wskazuje, że staż powinien trwać do 3 miesięcy, a 40% respondentów oczekuje stażu od 3 do 6 miesięcy. Podobne opinie wyrażają pracodawcy – według 55% z nich optymalna długość stażu to 3-6 miesięcy.

grafika

Na pytanie o swoje atuty, studenci wskazali chęć rozwoju (91%), wielozadaniowość (70%) oraz odwagę w podejmowaniu nowych wyzwań (69%). Pracodawcy zwrócili uwagę na takie same mocne strony millenialsów, dodatkowo doceniając doskonałą znajomość nowych technologii (29%).

grafika

Raport "Rynek pracy 2.0" został przygotowany przez firmę doradczą PwC oraz Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Badanie na potrzeby raportu zostało przeprowadzone online w okresie styczeń-luty 2016 r., na próbie 612 polskich studentów i 334 pracodawców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską

Radio Nowy Świąt na Święta. Przypomni koncert z Joanną Kołaczkowską