Mobilni klienci coraz mniej lojalni, częściej zmieniają operatorów

Przeciętny użytkownik telefonu komórkowego zmienia swojego dostawcę usług co 27 miesięcy. To prawie dwa razy częściej niż dziesięć lat temu - wynika z badania Strategy Analytics.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badanie “Wireless Operator Performance Benchmarking, Q4 2011” wykazało, że globalny odsetek mobilnych klientów raz na dwanaście miesięcy zmieniających swoich dostawców sięgnął na koniec zeszłego roku 44 proc. To najwyższy poziom w historii.

W przypadku ofert prepaid, w ciągu ostatnich pięciu lat średni okres korzystania z usług jednego dostawcy zmalał o połowę, do 17 miesięcy. Natomiast w przypadku ofert postpaid jest to obecnie 67 miesięcy, co stanowi poprawę wobec lat 2008 i 2009, kiedy globalny kryzys był najbardziej odczuwalny.

Badanie zostało oparte na operacyjnych i finansowych wynikach ponad 215 operatorów komórkowych, odpowiadających za ponad 75 proc. globalnej liczby mobilnych subskrybentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"