Najdziwniejsze reklamy roku - Axe, Ford, LG, Old Spice i… David Lynch (wideo)

Magazyn „Adweek” wybrał 30 najdziwniejszych reklam ubiegłego roku. Znalazły się wśród nich spoty marek takich jak Hyundai, Axe, Ford, LG, Toyota i Old Spice, a także kilka reklam z kampanii społecznych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowana większość z 30 najdziwniejszych reklam 2012 roku według amerykańskiego tygodnika „Adweek” pochodzi z USA, Australii i Wielkiej Brytanii. Przeważają oczywiście spoty produktów i usług komercyjnych. Wśród nich są globalne marki samochodów (Hyundai, Ford, Toyota), kosmetyków (Axe, Old Spice, Oxy) czy napojów (Perrier), a także produkty o mniejszym zasięgu: odzież JCPenney, spaghetti Ragú, słodycze Skittles i Little Baby’s Ice Cream, firmy ubezpieczeniowe i przewozowe czy telewizja DirecTV. Zauważono nawet reklamy lokalne, np. prawnika Adam Reposa z Teksasu.

Na liście znalazł się też spot kawy David Lynch Signature Cup Coffee, sygnowanej przez słynnego reżysera, który również przygotował ten spot. A także reklama Old Spice’a z jednym z następców pierwszego Old Spice Mana.

Ponadto do najdziwniejszych zaliczono spoty o charakterze społecznym: kanadyjskiej fundacji Serce i Wylew, fińskiej organizacji walczącej z alkoholizmem oraz parady w Atlancie z okazji Dnia Św. Patryka. A zwycięzcą rankingu okazała się litewska reklama wody mineralnej Vytautas.

Ekscentryczność poszczególnym reklamom zapewniają nie tylko zaskakujące scenariusze, oparte na odległych skojarzeniach czy absurdalnym humorze, oraz niekonwencjonalne stylistyki, nieraz na granicy dobrego smaku. W spotach pojawia się też cały szereg dziwnych postaci: od zombie i widzianych przez dzieci potworów, przez śpiewające jajka, ludzki płód i człowieka z ustami w miejscu oczu, do ogromnego morsa.

Na kolejnych podstronach można obejrzeć wszystkie 30 najdziwniejszych reklam 2012 roku. Czy któreś polskie spoty mogłyby zostać dołączone do tego zestawienia? Zachęcamy do dyskusji w komentarzach.

Hyundai, „Upskirt” (Holandia, agencja Fitzroy)

Perrier, „The Drop” (Paryż, agencja Ogilvy & Mather) JCPenney, „Noo” (USA, agencja Mother) Old Spice, „Bounce” (USA, agencja Wieden + Kennedy)

David Lynch Signature Cup Coffee, „Oh Yeah” (USA, reżyser David Lynch)

Ford, „Cane Toad Road” (Australia, agencja JWT)

Centraal Beheer, „Speedboat” (Holandia, agencja DDB)

Ragú, „Parents' Bedroom” (USA, agencja Barton F. Graf 9000)

LG, „Victoria's Secret” (Australia, agencja George Patterson Y&R)

Hornbach, „Festival” (Niemcy, agencja Heimat)

 

Metro Trains Melbourne, „Dumb Ways to Die” (Australia, agencja McCann)

 

Roller Kingdom, „Say NO to Crack, Say YES! to Roller Skating” (USA, reżyserzy Rhett & Link)

mySupermarket, „Egg Choir” (Wielka Brytania, agencja CHI & Partners) Marvin

Magazine. „Nirvana” (USA, agencja LatinWorks)

 

Vigor, „A Day in the Life” (Włochy, agencja Armando Testa)

Kayak, „Pupils” (USA, agencja Barton F. Graf 9000)

 

Axe, „Office Love” (USA, agencja BBH)

 

Skittles, „Walrus” (USA, agencja DDB)

Drambuie, „Extraordinary Bar” (Wielka Brytania, agencja Sell! Sell!)

Heart and Stroke Foundation of Ontario, „The Undeading” (Kanada, agencja Agency59)

Adam Reposa, „Lawyer, Patriot, Champion” (USA, reżyser Bob Ray)

Midtraffik, „The Bus” (Dania, produkcja: M2Film)

Toyota, „Not for Everyone” (Japonia)

Sofa Experience, „Pizza Boomerang” (Hiszpania, spot autopromocyjny agencji Sofa Experience)

Oxy, „Man Sized Problems” (Australia, agencja Naked Communications)

Atlanta St. Patrick's Day Parade, „Irish Eyes” (USA, agencja Fitzgerald + Co.)

DirecTV, „Parecidos” (Argentyna, agencja Young & Rubicam)

Little Baby’s Ice Cream, „This Is a Special Time” (USA, reżyseria: Doug Garth Williams)

Fragile Childhood, „Monsters” (Finlandia, agencja Euro RSCG)

Vytautas Mineral Water, „It's Earth's Juice!” (Litwa, reżyseria: Tadas Vidmantas)

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Legendarny dziennikarz wraca do zdrowia po udarze i wylewie. "Mam jeszcze sporo planów"

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję