ROZWIŃ

Netflix z nową opcją subskrypcji w systemie iOS. Serwis szuka abonentów

W systemie iOS działającym w smartfonach iPhone i tabletach iPad pojawiła się nowa możliwość wykupienia subskrypcji na platformie Netflix. Użytkownicy mogą zapłacić za wybrany abonament za pomocą linka kierującego ich bezpośrednio do serwisu, z pominięciem odwiedzin w internetowym sklepie App Store.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
1 komentarz
Netflix z nową opcją subskrypcji w systemie iOS. Serwis szuka abonentów
Fot. Pixabay

W ostatnim raporcie biznesowym Netflix podał, że  drugim kwartale br. liczba jego subskrybentów zmalała o 970 tys. do 220,67 mln - to jego drugi z rzędu spadkowy kwartał. Platforma liczy, że w bieżącym roku wróci do wzrostu.

W iOS prostsza droga

Niedawno pojawiła się informacja, że Netflix rozpoczął w wybranych krajach Ameryki Południowej próby nowego rozwiązania, które ma ograniczyć współdzielenie kont w serwisie. Użytkownicy będą musieli zapłacić dodatkowo za możliwość dodania nowego gospodarstwa domowego do profilu. Na liście testowanych rynków są między innymi Argentyna, Salwador i Gwatemala.

Teraz okazuje się, że Netflix chce stosować prostszy niż wcześniej model dotarcia do użytkowników urządzeń przenośnych marki Apple.

Jak zauważyło wielu użytkowników, a co potwierdził także serwis 9to5Mac, aplikacja Netfliksa korzysta teraz z nowego API iOS, które przenosi użytkownika do zewnętrznej strony internetowej przed dokonaniem subskrypcji. Nie jest pewne, kiedy dokładnie Netflix rozpoczął udostępnianie tej opcji dla użytkowników iPhone'a i iPada.

Po dotknięciu przycisku subskrypcji, komunikat dla użytkowników mówi o tym, że „zaraz opuścisz aplikację i przejdziesz do zewnętrznej strony internetowej.” Aplikacja informuje również, że transakcja nie będzie już obsługiwana przez Apple, a całe zarządzanie abonamentem powinno odbywać się w ramach platformy Netfliksa.

W dalszym kroku kliknięcie na przycisk Kontynuuj przenosi użytkownika na stronę Netfliksa, gdzie można podać swoje dane osobowe, wybrać metodę płatności i zapisać się na konkretny plan. Takie rozwiązane pozwala Netfliksowi nie płacić 30 proc. prowizji za każdą subskrypcję dokonaną w ramach aplikacji na iOS, która jest zmniejszona do 15 proc. dla powtarzających się subskrypcji po pierwszym roku.

Jak zauważają obserwatorzy rynku, ze względu na ostatnie dochodzenia antymonopolowe, Apple w końcu pozwoliło niektórym typom aplikacji oferować alternatywne metody subskrypcji poza App Store, bez konieczności płacenia prowizji firmie. Niedawno Apple zostało również zmuszone do zezwolenia aplikacjom z App Store na udostępnianie metod płatności stron trzecich w niektórych krajach, takich jak Holandia i Korea Południowa.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background
Komentarze (1)

Komentujesz jako

Każda opinia jest cenna. Wyraź swoje zdanie, dbając o wzajemny szacunek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Polski e-sklep modowy urósł dzięki sneakersom. Mniej na marketing

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Jakub Jankowski nowym CEO Inter IKEA Group

Polanex klientem BeDigital

Polanex klientem BeDigital

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

5. edycja PR Wings z rekordową liczbą zgłoszeń

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry
Materiał reklamowy

Jak Meta Advantage+ zmienia zasady marketingowej gry

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów

Na Allegro ubywa miejsca dla InPostu. Będzie więcej nowych automatów