Nvidia goni Intela

Nvidia zwiększyła swoje udziały na rynku kart graficznych,zbliżając się do Intela - wynika z danych firmy badawczej JonPeddie Research.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W II kwartale bieżącego roku Nvidia sprzedała 26,48 miliona kartgraficznych, co dało jej 32,6 procenta udziałów w rynku. Firmazanotowała wzrost liczby sprzedanych układów o 82,9 procenta wporównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy miałaniecałe 20 procent udziałów w rynku.

Liderem jest Intel (37,6 procenta udziałów w rynku), który wokresie kwiecień - czerwiec sprzedał 30,59 miliona układów - tylkoo 3,1 procenta więcej niż przed rokiem.

Niespodziewanie słabo radzi sobie natomiast ATI, która około roktemu została przejęta przez AMD. W II kwartale obecnego rokusprzedała ona 15,86 miliona kart graficznych, co dało jej 19,5procenta rynkowych udziałów (przed rokiem 26,7 procenta).

Na kolejnych pozycjach uplasowały się firmy Via/S3, SiS orazMatrox, które uzyskały odpowiednio 7,7, 2,5 i 0,2 procenta udziałóww rynku.

Biorąc pod uwagę tylko karty graficzne montowane w desktopowychkomputerach, liderem okazuje się Nvidia (43 procent udziałów wrynku) przed Intelem (38,5 procenta). Z kolei na rynku układówmobilnych zdecydowanie dominuje Intel (51,5 procenta udziałów).Druga jest Nvidia (27 procent), a trzecia AMD/ATI (21 procent).

W sumie w II kwartale sprzedano 81,32 miliona kart graficznych -o 10,6 procenta więcej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu