Nvidia goni Intela

Nvidia zwiększyła swoje udziały na rynku kart graficznych,zbliżając się do Intela - wynika z danych firmy badawczej JonPeddie Research.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W II kwartale bieżącego roku Nvidia sprzedała 26,48 miliona kartgraficznych, co dało jej 32,6 procenta udziałów w rynku. Firmazanotowała wzrost liczby sprzedanych układów o 82,9 procenta wporównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy miałaniecałe 20 procent udziałów w rynku.

Liderem jest Intel (37,6 procenta udziałów w rynku), który wokresie kwiecień - czerwiec sprzedał 30,59 miliona układów - tylkoo 3,1 procenta więcej niż przed rokiem.

Niespodziewanie słabo radzi sobie natomiast ATI, która około roktemu została przejęta przez AMD. W II kwartale obecnego rokusprzedała ona 15,86 miliona kart graficznych, co dało jej 19,5procenta rynkowych udziałów (przed rokiem 26,7 procenta).

Na kolejnych pozycjach uplasowały się firmy Via/S3, SiS orazMatrox, które uzyskały odpowiednio 7,7, 2,5 i 0,2 procenta udziałóww rynku.

Biorąc pod uwagę tylko karty graficzne montowane w desktopowychkomputerach, liderem okazuje się Nvidia (43 procent udziałów wrynku) przed Intelem (38,5 procenta). Z kolei na rynku układówmobilnych zdecydowanie dominuje Intel (51,5 procenta udziałów).Druga jest Nvidia (27 procent), a trzecia AMD/ATI (21 procent).

W sumie w II kwartale sprzedano 81,32 miliona kart graficznych -o 10,6 procenta więcej niż przed rokiem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii