O 59 proc. wzrosły wydatki na reklamę w kanałach tematycznych

W I półroczu br. wydatki reklamowe w kanałach tematycznych były o ponad 50 proc. większe niż rok wcześniej – wynika z danych MPG i Starlinka. Najwięcej zyskały At Media i Discovery.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Od stycznia do czerwca bieżącego roku na reklamę w telewizyjnych kanałach tematycznych wydano w Polsce 306 mln zł – wynika z danych domu mediowego Starlink. – Szacujemy, że wartość reklamy w kanałach tematycznych urosła w pierwszym półroczu aż o 59 proc. w stosunku do 8,5 proc. wzrostu dla rynku telewizyjnego, zaś ich udział w wydatkach na reklamę telewizyjną zwiększył się z 11 proc. do 16 proc. – opisuje Lidia Kacprzycka, dyrektor zarządzająca Starlinka. Tym samym telewizyjne stacje tematyczne zanotowały w minionym półroczu zdecydowanie najwyższe wzrosty wpływów reklamowych – kolejne pod tym względem internet i kina zyskały reklamowo, odpowiednio, 23,1 proc. i 18,3 proc. (więcej). – Wydaje się, iż rosnące wykorzystanie tańszych stacji tematycznych, sponsoring oraz coraz większa aktywność reklamowa w tańszych okresach to sposoby na korektę inflacji, a dla niektórych marek sposób na zaistnienie w telewizji – zaznacza Lidia Kacprzycka.

Z kolei dane domu mediowego MPG pokazują, że w I półroczu bieżącego roku w kanałach tematycznych wyemitowano o ponad 50 proc. GRP więcej niż rok wcześniej, podczas gdy cztery główne stacje telewizyjne zyskały pod tym względem tylko 2 proc. Największy wzrost liczby GRP zanotowały kanały obsługiwane przez At Media.

grafika

Krzysztof Mocek, partner w domu mediowym Mindshare, podkreśla, że polscy marketerzy już jakiś czas temu przekonali się do lokowania budżetów reklamowych w stacjach tematycznych. – Już w ubiegłym roku kanały z pakietu At Media miały w całkowicie wypełnione bloki reklamowe i niejednokrotnie trudno było wykupić w nich spoty – opisuje. Zdaniem Mocka duży wzrost wpływów reklamowych wszystkich stacji tematycznych wynika z tego, że systematycznie zyskują one na udziale w ogólnej widowni telewizyjnej. – Nic nie wskazuje, żeby ten trend miał się w najbliższym czasie odwrócić – przekonuje Mocek. – Uważam, że w ciągu najbliższych dwóch lat kanały tematyczne przekroczą poziom 20 proc. udziałów w polskim rynku reklamy telewizyjnej. – dodaje.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski