Duże wzrosty oglądalności programów informacyjnych. Liderem „Fakty” - „Teleexpress” zyskał 920 tys. widzów, „Wiadomości” - 800 tys.

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w marcu br. były „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Teleexpress” pokazywany w TVP1 i TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Duże wzrosty oglądalności programów informacyjnych. Liderem „Fakty” - „Teleexpress” zyskał 920 tys. widzów, „Wiadomości” - 800 tys.

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w marcu 2020 roku oglądało średnio 3,65 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 24,52 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 12,54 proc. widzów, czyli 407 tys. oglądających, a jego udział spadł z 22,80 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 3,25 mln widzów, a w TVN24 BiS - 401 tys.

W grudniu ub.r. Adam Pieczyński, redaktor naczelny TVN24 i „Faktów”, szef pionu informacji TVN „postanowił zakończyć pracę zawodową i poświęcić swój czas rodzinie”. Jego stanowisko objął Michał Samul, który współpracował z nim od początku istnienia TVN24. Przez najbliższe miesiące Adam Pieczyński będzie pełnił rolę doradcy zarządu TVN ds. programów informacyjnych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-marzec-2020-tvp1-lider-m-jak-milosc-hit,7170725308815489a ##

„Wiadomości” zyskały 800 tys. widzów

Wiceliderem były „Wiadomości” TVP1 i TVP Info. Widownia tego dziennika zwiększyła się o 30,10 proc. (828 tys. osób) do 3,58 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku wzrósł z 18,39 proc. do 23,06 proc.

Dziennik ten w TVP1 śledziło 2,62 mln widzów, a w TVP Info było to 958 tys. osób.

Podium uzupełnia „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku wzrosła - o 36,27 proc., czyli o 926 tys. widzów (najbardziej w zestawieniu). W marcu 2020 roku wyniosła 3,48 mln osób (2,39 mln w TVP1 i 1,09 mln w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 29,72 proc. (rok wcześniej było to 24,34 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rosnie-sredni-dobowy-czas-ogladania-telewizji-analiza-nielsena,7170727984998017a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu i Polsatu News. Widownia dziennika wyniosła 2,76mln osób, po wzroście o 21 proc. (479 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 2,36 mln osób, a w Polsacie News było to 400 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info wzrósł o 51,01 proc. (największy wzrost w ujęciu procentowym) do 2,29 mln widzów (1,45 mln w Dwójce i 835 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

Grupa komercyjna dla TVN

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w marcu 2020 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zwiększyła się o 22,38 proc. do 1,36 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które śledziło 1,17 mln osób (do góry o 35,55 proc.). Podium uzupełniają „Wiadomości” (858 tys. widzów; + 35,64 proc.), czwarty był „Teleexpress” (796 tys. widzów; + 44,85 proc.), a piąta - „Panorama” (551 tys. widzów; + 62,70 proc. - największy w zestawieniu).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

Duży spadek oglądalności „wielkiej czwórki” w marcu

Nowym liderem oglądalności w marcu br. była TVP1, która wyprzedziła Polsat. Rekordy wyniki odnotowały TVP Info, TVN24 i Polsat News. W grupie 16-49 liderem był TVN. Największą widownię w zeszłym miesiącu zgromadziły „M jak miłość”, „Fakty” i „Sanatorium miłości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style