Omnicom Group z 7,4-proc. wzrostem wpływów i 244 mln dol. zysku

Koncern marketingowy Omnicom Group w III kwartale br. zanotował wpływy wyższe niż rok wcześniej o 7,4 proc. i o 24,4 proc. wyższy zysk netto. 1,5 proc. organicznego wzrostu wyników firmy stanowił programmatic buying, wpływy w USA wzrosły o 10 proc., a przychody z samych usług reklamowych - o 12,5 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Omnicom Group - do której należą takie sieci agencji marketingowych i domów mediowych jak m.in. BBDO, TBWA/Chiat/Day, Omnicom Media Group and FleishmanHillard - od lipca do września br. zanotowała przychody wynoszące 3,75 mld dolarów (7,4 proc. więcej niż rok wcześniej) i 243,8 mln dolarów zysku netto (o 24,4 proc. więcej niż przed rokiem).

To kolejny udany finansowo kwartał koncernu - od kwietnia do maja br. jego wpływy wzrosły w skali roku o 6,4 proc., a zysk netto o 12,3 proc.

Dyrektor finansowy Omnicom Group, Philip Angelastro, podkreślił, że lepsze wyniki finansowe wynikają m.in. ze świetnych rezultatów osiąganych przez należące do koncernu domy mediowe, a także pozyskania wielu nowych klientów i zachowania dotychczasowych zleceń.

Z kolei szef koncernu, John Wren, poinformował, że 1,5 proc. organicznego wzrostu wyników firmy zapewniły usługi z zakresu programmatic buying (czyli automatycznego planowania i zakupu mediów do kampanii reklamowych, głównie w internecie). Przy czym programmatic buying będzie stanowił w br. poniżej 2 proc. całościowych przychodów firmy.

W III kwartale br. przychody Omnicom Group w USA zwiększyły się o 10 proc. do 2 mld dolarów, a na pozostałych rynkach - o 4,7 proc. do 1,8 proc. W całej Ameryce Północnej wzrost wyniósł 8,9 proc., w Europie - 2,2 proc., w Azji Pacyficznej - 4,4 proc., w Ameryce Południowej - 2,5 proc., a w Afryce i na Bliskim Wschodzie - 18,1 proc. Wpływy z tradycyjnych usług reklamowych wzrosły o 12,5 proc., z zarządzania relacjami z klientami - o 1 proc., z usług public relations - o 2,5 proc., a z komunikacji specjalnej - zmalały o 0,1 proc.

Omnicom Group jest drugim pod względem wielkości obrotów koncernem marketingowym na świecie, po WPP. Przed rokiem ogłoszono, że połączy się z Publicis Groupe, jednak wiosną br. zrezygnowano z tej fuzji (przeczytaj o tym więcej).

Również Publicis Groupe notuje w br. lepsze wyniki finansowe - w I półroczu jej wpływy wzrosły o 2,7 proc., a zysk netto - o 30 proc. (zobacz szczegóły).

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii