Opera Mini i Opera Mobile miały w styczniu ponad 237 mln użytkowników

237,3 miliona osób korzystało w styczniu br. z mobilnych przeglądarek firmy Opera Software, aby uzyskać dostęp do internetu z poziomu urządzeń mobilnych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z najnowszej edycji raportu 'State of the Mobile Web' firmy Opera Software wynika, że w porównaniu ze styczniem 2012 roku liczba użytkowników przeglądarek Opera Mini i Opera Mobile wzrosła o ponad 29 proc. (ze 182,8 mln), a w porównaniu z grudniem - o nieco ponad 8 milionów (z 229,2 mln).

Sama Opera Mobile miała w styczniu ponad 22 miliony użytkowników (wobec ponad 21 mln w grudniu), a Opera Mini - 215,2 miliona użytkowników (wobec 207,8 mln w grudniu 2012 r. i 159 mln w styczniu 2012 r.).

grafika

Użytkownicy Opera Mini odwiedzili w styczniu 157,3 miliarda stron - o ponad 44 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2012 (108,7 mld stron) oraz o 13,6 miliarda więcej niż miesiąc wcześniej (143,7 mld stron).

grafika

Z kolei objętość danych wygenerowanych dla operatorów komórkowych przez użytkowników Opera Mini zwiększyła się rok do roku o 59 proc., z 1,8 miliarda MB do poziomu ponad 2,9 miliarda MB (138 mln więcej niż w grudniu 2012 r.). Dane w Operze Mini są kompresowane o maksymalnie 90 proc. - gdyby nie to, użytkownicy przeglądarki obejrzeliby ponad 12 petabajtów danych.

grafika

Opera Software podaje, że ponad 32 proc. wszystkich użytkowników Opera Mini i Opera Mobile do przeglądania internetu wykorzystuje smartfony.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK