Orange Sport ukarany za reklamę piwa w czasie chronionym. Ma zapłacić 50 tys. zł

Kanał Orange Sport musi zapłacić 50 tys. zł kary za naruszenie ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Na stację nałożył ją przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Orange Sport ukarany za reklamę piwa w czasie chronionym. Ma zapłacić 50 tys. zł

KRRiT ukarała spółkę Orange Polska, nadawcę sportowej stacji, za emisję reklamy piwa w czasie chronionym. Przekaz handlowy został wyemitowany o godz. 19.54, zaś Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakazuje nadawcom reklamowania napojów alkoholowych (w tym piwa) między godziną 6.00 a 20.00. 

Jak podkreśla Krajowa Rada, za szczególnie naganne należy uznać emitowanie reklamy piwa w czasie chronionym przez wyspecjalizowaną w tematyce sportowej stację, która kojarzona jest z propagowaniem zdrowego trybu życia.>>> Koniec Orange Sport? Orange dementuje

KRRiT przy ustalaniu wysokości kary wzięła pod uwagę brak naruszeń w emisji przekazów handlowych, wyjaśnienia złożone przez nadawcę oraz informację o zastosowaniu przez niego nowych procedur wykluczających tego typu zdarzenia w przyszłości.

Krajowa Rada analizowała materiały przesłane przez Orange Polska, które pochodziły z 26 października ub.r. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że średni udział Orange Sport w marcu br. wyniósł 0,11 proc. (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Kolejne krótkie powroty do Trójki. Na 25-lecie w muzyce

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Wybrano najlepszy polski i zagraniczny film wszech czasów

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Google testuje zmianę adresu Gmail bez tworzenia nowego konta

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Te seriale i filmy na HBO Max oglądaliśmy w 2025 roku najchętniej

Nie żyje Brigitte Bardot

Nie żyje Brigitte Bardot

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry

Samorządy hojnie łożą na telewizyjne sylwestry