„Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!” w kampanii UOKiK-u (wideo)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów prowadzi kampanię społeczną przestrzegającą przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi związanymi z inwestowaniem oszczędności. Akcja jest realizowana pod hasłem „Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Oszczędzasz, inwestujesz - uważaj!” w kampanii UOKiK-u (wideo)

Kampania podkreśla, że nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako bezpieczne (np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty), a w praktyce dla konsumentów mogą kończyć się dużymi stratami finansowymi, nawet utratą wszystkich oszczędności.

Spot i reklamy graficzne z akcji ostrzegają, że duży i szybki zysk zawsze oznacza duże ryzyko. Zachęcają też, aby sprawdzić ofertę, nie spieszyć się z decyzją o przekazaniu środków i nie podpisywać umowy pod presją.

 

Akcja obejmuje telewizję (m.in. kanały TVP, Telewizji Puls, Viacom International Media Networks i nc+), radio (Polskie Radio Pomorza i Kujaw PIK, Polskie Radio Koszalin, Polskie Radio Lublin, Polskie Radio SA, Polskie Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Maryja, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Zachód, Radio Nadzieja, RMF FM), internet (m.in. Wprost.pl) oraz ekrany LCD w pojazdach komunikacji publicznej i różnych placówkach (MPK Kielce, MPK Kraków, MPK Wrocław, MZK Gorzów, MZK Toruń, MZK Zielona Góra, Poczta Polska, Polskie Koleje Państwowe, ZTM w Rzeszowie).

Wszyscy nadawcy i inne firmy włączyły się do kampanii nieodpłatnie. UOKiK zachęca do tego kolejne podmioty.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana