Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok

Paczkomatów działających na rynkach zagranicznych jest już więcej niż tych w Polsce. W całym 2025 roku InPost chce postawić ponad 14 tys. maszyn, z czego tylko ok. 3 tys. w naszym kraju.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Paczkomaty coraz bardziej zagraniczne. Tyle pojawi się przez rok
Fot. materiały prasowe InPostu

InPost w komunikacie prasowym podał, że obecnie należy do niego ponad 54,3 tys. Paczkomatów, z czego przeszło 27 tys. w Polsce i ponad 27,3 tys. w pozostałych krajach.

Największym zagranicznym rynkiem pod tym względem dla firmy jest Wielka Brytania, gdzie na koniec marca br. działało 10,1 tys. automatów paczkowych. W kwietniu br. InPost uzgodnił zakup ponad 95 proc. udziałów brytyjskiej spółki logistycznej Judge Logistics działającej pod marką Yodel. W efekcie zwiększyła swoją liczbę punktów nadań i odbiorów paczek na rynku brytyjskim z 13 do 16 tys. (na koniec lipca było to już ponad 17 tys.).

Do francuskiego operatora Mondial Relay, przejętego przez InPost kilka lat temu, należy prawie 8,5 tys. Paczkomatów. We Włoszech firma ma zaś ponad 4 tys. takich urządzeń (i blisko 10 tys. wszystkich punktów nadań i odbiorów), a w Hiszpanii i Portugalii – ponad 3 tys. (w sumie przeszło 12 tys. punktów).

– Nasz model logistyczny zrewolucjonizował rynek dostaw w Polsce, dzięki czemu staliśmy się numerem jeden na rynku macierzystym. Sukces w Polsce jest fundamentem dla dalszej ekspansji międzynarodowej – podkreśla w komunikacie Rafał Brzoska, założyciel i szef InPostu.

14 tys. nowych Paczkomatów w 2025 r.

Brzoska zapowiada, że w całym 2025 roku jego firma zainstaluje ponad 14 tys. nowych Paczkomatów. – Co obejmuje około 3 000 w Polsce, 4 000 we Francji i krajach Beneluksu, 4 500 w Wielkiej Brytanii, 2 000 na Półwyspie Iberyjskim oraz około 1 000 we Włoszech – wylicza.

– Jesteśmy dumni z pozycji wiodącej, paneuropejskiej sieci OOH i zdecydowanie nie osiadamy na laurach – dodaje Rafał Brzoska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu