Pfizer z nowym logo, bez pigułki

Firma farmaceutyczna Pfizer ogłosiła rebranding. Nowe logo, z którego usunięto m.in. obecną dotychczas pigułkę ma podkreślić "całkowite skupienie się na nauce".

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Pfizer z nowym logo, bez pigułki

Nowe logo zawiera podwójną spiralę i jest pierwszym dużym jego przeprojektowaniem od ponad 70 lat (dotychczasowe stosowane było od 1948 roku). Mówi się, że zastąpienie pigułki DNA oznacza "przejście od handlu lekami do nauki".

Pfizer twierdzi, że dwukolorowa niebieska helisa jest bardziej reprezentatywna niż poprzedni projekt pigułki pod hasłem firmy.

- Po 171 latach wkraczamy w nową erę. To czas niezwykłego skupienia się na nauce i poświęcenia dla pacjentów. Pfizer nie zajmuje się już tylko leczeniem chorób - mówi dyrektor generalny Pfizer, Albert Bourla. - Leczymy je ale też im zapobiegamy. Nadszedł czas, aby odnowić naszą tożsamość, aby odzwierciedlić tę rzeczywistość, teraz, gdy przełomowe wysiłki naukowe firmy Pfizer rosną - dodaje.

grafika

Stare logo Pfizer

grafika

Nowe logo Pfizer

Nowy krój pisma - Noto Sans

Wraz ze zaktualizowanym logo, rebranding obejmuje też nowy krój pisma, Noto Sans. Zaprojektowana przez Google „w celu umiędzynarodowienia internetu” rodzina czcionek jest według firmy Pfizer „elegancka i praktyczna, minimalistyczna i zachęcająca.

Pfizer ograniczył również swoją ośmiokolorową paletę barw do uproszczonej, dwukolorowej niebieskiej kolorystyki.

grafika

Rezultatem 18 miesięcy pracy agencji projektowej Team z Brooklynu , nowa tożsamość Pfizera pojawia się w dobrym momencie dla firmy. Według Fierce Pharma niedawne badanie wykazało, że reputacja firmy Pfizer poprawiła się o 48 procent wśród Amerykanów po doniesieniach o 95-procentowym wskaźniku skuteczności szczepionki przeciwko COVID-19.

Firma promuje nowe logo w kampanii reklamowej.

grafika

Duże firmy farmaceutyczne zwykle koncentrują się na marketingu poszczególnych produktów za pomocą ściśle regulowanych reklam i public relations, ale dla firm, które polegają na lekarzach w zakresie rekomendowania i zatwierdzania stosowania leków na receptę, ważne jest również budowanie wartości marki.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]