Żaby po 20 latach znów reklamują piwo Budweiser (wideo)

W Wielkiej Brytanii rozpoczęła się kampania reklamowa piwa Budweiser Light, produkowanego przez koncern AB InBev. Marketer wraca w niej do jednego z najpopularniejszych w historii branży reklamowej spotu sprzed ponad 20 lat, w którym piwo reklamowały trzy żaby.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Żaby po 20 latach znów reklamują piwo Budweiser (wideo)

Debiut piwa Budweiser Light w Wielkiej Brytanii wspiera rozpoczęta właśnie kampania reklamowa pod hasłem „Bud Light Frogs”. Działania reklamowe informujące o nowym piwie na brytyjskim rynku rozpoczęły się kilka tygodni temu od billboardów promujących Budweisera Light. Teraz wystartowała właściwa kampania, której elementem jest 30-sekundowy spot. Jego bohaterkami są trzy żaby, które naprzemiennie wypowiadają słowa: „Bud”, „Light”, „Beer”.

Spotem tym AB InBev wraca do uznawanej za ikonę w historii branży reklamowej reklamę z 1995 roku. Wówczas firma wyprodukowała specjalnie na Super Bowl w Stanach Zjednoczonych 30-sek. spot promujący piwo Budweiser. Pojawiły się w nim trzy żaby, które naprzemiennie rechotały: „Bud”, „Weis” i „Er”.

Autorami spotu sprzed 22 lat byli David Swain i Michael Smith z agencji D'Arcy Masius Benton&Bowles.

Nową reklamę „Bud Light Frogs” przygotowała agencja Mcgarrybowen z Londynu , za efekty wizualne odpowiadała firma Framestore.

Trzy żaby z reklamy Budweisera z 1995 roku są uważane za najbardziej znane ikony reklamowe XX wieku. Kampania z ich udziałem zdobyła wiele branżowych nagród m.in. na festiwalu w Cannes. Swego czasu pojawiły się nawet pytania, czy przypadkiem reklama nie jest adresowana do dzieci bo wiele z nich pamiętało te żaby tak dobrze, jak chociażby królika Bugsa.

- Choć od tamtej kampanii minęło ponad 20 lat, ludzie wciąż nas pytają, czy wrócimy kiedyś z reklamą z żabami. Wprowadzenie piwa Bud Light w Wielkiej Brytanii i kampania z tym związana to jedna z największych aktywności promujących firmę AB InBev. By dać temu wyraz, w obecnej kampanii sięgamy z nostalgią do jednej z naszych najbardziej zapamiętanych i znanych reklam, a zarazem nadajemy jej nowy wyjątkowy wymiar, wykorzystując motyw żab do wsparcia Bud Light - wyjaśnia Andre Finamore, kierownik marketingu marki Bud Light w Ab InBev.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?