PKP Intercity planuje w połowie tego roku ogłosić przetarg na piętrowe pociągi

PKP Intercity planuje około połowy tego roku ogłosić przetarg na 38 piętrowych pociągów, które byłyby dostosowane do jazdy z prędkością 200 km/h - poinformowało PAP biuro prasowe kolejowego przewoźnika.

pap / bcz
pap / bcz
Udostępnij artykuł:
PKP Intercity planuje w połowie tego roku ogłosić przetarg na piętrowe pociągi
fot. materiały prasowe

“PKP Intercity planuje ogłosić postępowanie na zakup 38 składów wagonowych, piętrowych typu push-pull wraz z 45 lokomotywami wielosystemowymi dostosowanych do prędkości 200 km/h około połowy 2021 r.” - napisano w odpowiedzi na pytanie PAP.

Spółka ogłosiła dialog techniczny w sprawie dostawy piętrowych pociągów w ubiegłym roku. Wtedy informowała, że chodzi o dostawę 7-wagonowych składów piętrowych typu push-pull wraz z lokomotywami wielosystemowymi.

Pociągi typu push-pull składają się z lokomotywy i wagonów, przy czym ostatni wagon może pełnić rolę wagonu sterowniczego. W przypadku gdy pociąg ciągnięty jest przez lokomotywę, sterowanie odbywa się z lokomotywy, a gdy pociąg jest przez lokomotywę pchany, to sterowanie odbywa się z wagonu sterowniczego.

Jak poinformowało PKP Intercity w ubiegłorocznym ogłoszeniu o dialogu technicznym, przewoźnik zakłada, że pociąg składałby się z jednego wagonu końcowego z kabiną sterowniczą, z miejscami siedzącymi w klasie 2, z przedziałem konduktorskim, maszyną vendingową (służącą do sprzedaży samoobsługowej m.in. napojów czy przekąsek - PAP), strefą dla opiekunów z dziećmi oraz miejscami dla podróżujących z rowerami.

Kolejne pięć wagonów środkowych wyposażonych byłoby w miejsca siedzące klasy 2, a jeden wagon miałby miejsca siedzące klasy 1.

pap / bcz
Autor artykułu:
pap / bcz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały