Platforma Mediowa Point Group chce pozyskać 57 mln zł

Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła wczoraj prospekt emisyjnyPlatformy Mediowej Point Group, związany z publiczną ofertą 22,9mln akcji serii E. Spółka chce pozyskać w ofercie publicznej ok. 57mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój przedsięwzięć w obszarachmediów, komunikacji, nowych technologii oraz działalnościmarketingowej.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Do objęcia jednej akcji nowej emisji uprawniać będą czteryposiadane prawa poboru. Cena emisyjna akcji spółki wyniesie 2,5 złza walor, a oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.

- W ciągu ostatnich dwóch lat pięciokrotnie zwiększyliśmy zysknetto - do kwoty ponad 5 mln zł. Aby utrzymać tak szybkie temporozwoju, konieczne są dalsze inwestycje w kluczowe dla firmysektory, uwzględniające zarówno kolejne akwizycje, jak i rozwójorganiczny - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG S.A.

- Nasza strategia opiera się na maksymalnym wykorzystaniuposiadanych marek medialnych i wprowadzaniu ich na nowe polaeksploatacji - kolejne kanały komunikacji z odbiorcą. Przykłademjest marka Machina, którą z sukcesem rozszerzamy na nowe tytułyprasowe związane z innymi aspektami kultury popularnej - w 2007 r.do czytelników trafiły tytuły "Modne Miasta by Machina" oraz"Machina DESIGN". W 2008 r. planowany jest debiut "MachinySportlife". Funkcjonują też dwa formaty programów radiowychMachina, a w niedługim czasie zamierzamy uruchomić także telewizjęMachina - dodaje Lisiecki.

Jednocześnie Platforma Mediowa Point Group aktywnie rozwijaswoja działalność w sektorze nowych mediów. Grupa zarządzakilkunastoma serwisami internetowymi, m.in. wortalem korba.pl -jednym z największych serwisów dla młodzieży, wortalemdystrybuującym treści multimedialne na telefony komórkowe orazpierwszym polskim sportowym portalem społecznościowym Sport24.pl.Digitalizacja posiadanych zasobów miesięczników "Film" i "Machina",wzbogaci ofertę firmy w obszarze nowych mediów. - Poprzez rozszerzanie oferty dywersyfikujemy przychody spółki, adzięki uzupełnianiu się działań firm wchodzących w skład Grupywykorzystujemy efekty synergii - podkreśla Michał M. Lisiecki.

Na koniec 2007 roku przychody netto spółki wyniosły 45,3 mln zł,co w stosunku do 2006 roku stanowi blisko 50-proc wzrost. Natomiastw porównaniu do 2005 roku zysk netto wzrósł ponad pięciokrotnie iosiągnął poziom 5,1 mln zł, a rentowność netto sięgnęła 11,3 proc.Na lata 2008 - 2009 spółka prognozuje znaczny wzrost wynikufinansowego brutto. W 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł,zaś w 2009 roku 30,2 mln zł. W 2008 roku spółka ma osiągnąćprzychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w rokukolejnym mają one wynieść już 116,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu