Liczba abonentów płatnej telewizji w Afryce wzrośnie o 12 milionów do 2029 roku

Według brytyjskiej firmy analitycznej Digital TV Research liczba abonentów płatnej telewizji w Afryce wzrośnie o 12 milionów w latach 2024–2029.

MM
MM
Udostępnij artykuł:

Liczba 12 milionów abonentów będzie obejmować 7 milionów abonentów płatnej telewizji satelitarnej i 5 milionów abonentów płatnej cyfrowej telewizji naziemnej (DTT), co oznacza, że do 2029 roku łączna liczba abonentów wyniesie 55 milionów z 43 milionów na koniec 2023 roku.

Abonamenty na płatną telewizję satelitarną będą stanowić 33 miliony wszystkich abonamentów w 2029 roku, w porównaniu z 26 milionami na koniec 2023 roku, a także 21 milionów płatnych abonamentów naziemnej telewizji cyfrowej do 2029 roku, w porównaniu z aktualnymi 16 milionami.

Do 2029 r. cztery kraje będą dostarczać prawie połowę całkowitej liczby abonentów płatnej telewizji, a osiem krajów będzie obsługiwać dwie trzecie całkowitej liczby abonentów płatnej telewizji. Na szczycie listy znajdzie się Nigeria z 10,2 mln abonentów, wyprzedzając w 2022 r. RPA, która w 2029 r. będzie miała 8,1 mln abonentów.

Następna w kolejności będzie Tanzania z 5 milionami abonentów do 2029 r., za nią uplasuje się Demokratyczna Republika Konga z 3,4 milionami i Kenia z 3,1 milionami. Do 2029 r. Uganda będzie miała 2,9 mln abonentów, Angola – 2,4 mln, a Wybrzeże Kości Słoniowej – 2,3 mln. Do roku 2029 pozostałe kraje łącznie będą miały 18 milionów abonentów płatnej telewizji.

Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research, powiedział: „Pomimo niedawnego spowolnienia liczby nowych abonamentów, Afryka nadal ma duży potencjał rozwojowy płatnej telewizji. W latach 2023–2029 pojawi się aż 27 milionów gospodarstw domowych wyposażonych w telewizor, co da łącznie 130 milionów”.

grafika

Wcześniejsze badania firmy analitycznej opisywaliśmy tutaj.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska