Starbucks planuje w swoich kawiarniach płatności Bitcoinem

Sieć Starbucks współpracuje z Microsoftem oraz Intercontinental Exchange nad uruchomieniem platformy o nazwie Bakkt, która ma pozwalać na przechowywanie kryptowalut i płacenie nimi za zakupy. Dzięki Bakkt Starbucks zamierza wprowadzić w swoich kawiarniach płatności kryptowalutami, a pierwszą z nich ma być Bitcoin.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Starbucks planuje w swoich kawiarniach płatności Bitcoinem
fot. Shutterstock.com

O planach uruchomienia platformy Bakkt poinformowały zachodnie media, m.in. stacja CNN. Zgodnie z tymi doniesieniami głównymi partnerami w tworzeniu tego rozwiązania są Microsoft oraz firma Intercontinental Exchange będąca właścicielem giełdy na Wall Street.

W założeniach Bakkt ma być rodzajem cyfrowego portfela pozwalającego użytkownikom na przechowywanie w nim kryptowalut i płacenie nimi za towary i usługi.

Według nieoficjalnych informacji pierwszym partnerem Bakkt po stronie sprzedawców ma być sieć Starbucks, w której według planów za produkty będzie można zapłacić wirtualnymi pieniędzmi.

Zgodnie z założeniami Bakkt ma zostać uruchomiona w październiku br., a pierwszą kryptowalutą obsługiwaną na platformie będzie Bitcoin. Na razie nie wiadomo jednak kiedy Starbucks zamierza umożliwić klientom dokonywanie płatności za pośrednictwem Bakkt, w założeniach w przyszłości do tego projektu będą mogli przystąpić oprócz Starbucksa także inni partnerzy.

Bitcoin radzi sobie na  rynku ze zmiennym szczęściem, po kilkumiesięcznych spadkach wartości w ostatnich tygodniach ta kryptowaluta powróciła na kurs zwyżkowy osiągając cenę 8,3 tys. dolarów za sztukę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Nowe kanały za darmo. Pokazują "Psi patrol" i inne treści stacji Nickelodeon

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Sylwester w Zakopanem z inną stacją niż TVP

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Giganci streamingu zamawiają mniej produkcji w Europie. Silna pozycja Polski

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Ilu widzów miał drugi sezon "Unboxing" w TVN?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"

Gemini popularniejsze od ChatGPT. Raport "Financial Times"