Syn Hugh Hefnera chce kupić “Playboya”. Wykłada okrągłą kwotę

Cooper Hefner, najmłodszy syn założyciela “Playboya”, Hugh Hefnera złożył ofertę kupna tej marki grupie inwestorów. Proponuje kwotę 100 mln dolarów.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Syn Hugh Hefnera chce kupić “Playboya”. Wykłada okrągłą kwotę

33-letni Cooper Hefner powiedział dziennikowi The Wall Street Journal , że wraz z grupą inwestorów złożył ofertę Playboy Group, dzięki której marka ponownie stałaby się własnością rodziny Hefenrów, ponad siedem dekad po jej założeniu przez jego zmarłego ojca.

„To wspaniała amerykańska firma i wspaniała amerykańska marka, pomijając moje osobiste powiązania z nią” – powiedział Hefner, którego matką jest była Playmate i druga żona Hugh Hefnera, Kimberley Conrad. 

Według doniesień amerykańskich mediów, najmłodszy syn Hugh Hefnera oferuje odkupienie marki Playboy za 100 milionów dolarów.

W ramach proponowanej umowy Hefner i jego firma inwestycyjna, Hefner Capital, mieliby odkupić markę Playboy i zarządzać własnością intelektualną, podczas gdy pozostałe części przedsiębiorstwa będą nadal działać jako odrębny podmiot pod nową nazwą.

Nowo wydzielony podmiot miałby również otrzymać 10 proc. udziałów w "Playboyu" prowadzonym przez Hefnera. Hefner, którego grupa inwestorów obejmuje fundusz hedgingowy i jednego z byłych partnerów licencyjnych “Playboya”, powiedział “The Journal”, że po odkupieniu marki obejmie funkcję dyrektora generalnego.

Akcje Playboy Group tanieją

Akcje Playboy Group, którego wiosną 2021 r. osiągały cenę 50 dolarów za akcję, w poniedziałek kosztowały poniżej 1 dolara. Wycena rynkowa firmy wynosiła około 50 mln dolarów.

W 2021 r. firma weszła na giełdę za pośrednictwem specjalnej spółki przejęciowej. Jednak firma traci pieniądze i obecnie ma ponad 200 milionów dolarów długu. Rok wcześniej zaprzestano wydawania magazynu, kończąc tym samym prawie siedemdziesięcioletni okres jego ukazywania się w kioskach, który rozpoczął się w 1953 r. od debiutanckiego numeru, w którym pojawiała się Marilyn Monroe.

grafika

Hugh Hefner założył magazyn i zbudował markę. W latach 70. “Playboy” miał miesięczny nakład 7 milionów egzemplarzy. Jednak w latach 80. popadł w kłopoty z powodu konkurencji ze strony magazynów “Penthouse” i “Hustler”, które publikowały znacznie bardziej śmiałe zdjęcia, a w XXI wieku wpływ społeczny “Playboya” znacznie osłabł. Malejące przychody z reklam oraz łatwa dostępność pornografii w internecie sprawiły, że “Playboy” w postaci drukowanego magazynu stał się przestarzały.

Hugh Hefner zmarł w 2017 roku w wieku 91 lat. Pozostawił po sobie czwórkę dzieci, w tym Coopera Hefnera. 

Cooper Hefner powiedział dziennikowi The Journal, że marka “Playboy” jest obecnie źle zarządzana. „Playboy wkracza na rynek, którego nigdy wcześniej nie prowadził” – powiedział, dodając, że jego produkty „w ogóle nie znajdują zainteresowania u konsumentów, klientów ani fanów. A upadek biznesu i znaczenie marki — o której dziś się prawie nie mówi — są tego bezpośrednim odzwierciedleniem”.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?