Polacy cenią innowacyjne marki

77 proc. Polaków zwraca uwagę na innowacyjność kupując sprzętradiowo-telewizyjny - wynika z raportu "Marki RTV" On Board PR iPBS DGA - wśród najbardziej innowacyjnych marek RTV umieszczającSony, Panasonic i Philips.

pr
pr
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie "Marki RTV",innowacyjność sprzętu radiowo-telewizyjnego to wymóg zdecydowanejwiększości nabywców w Polsce. Aż 77% osób deklaruje, że wybierającsprzęt RTV zwraca uwagę na innowacyjność, zastosowanie nowychrozwiązań.

Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjnezdecydowanie wygrały: Sony (47% osób umieszcza ją na liściezwiązanych z największą liczbą unowocześnień), Panasonic (40%) iPhilips (36%).

"Percepcja marki jest pochodną wielu czynników" - komentujeTomasz Dziedzicz PBS DGA - "nie tylko przekazów promocyjnych, aleteż cech produktów i osobistych doświadczeń konsumentów".

"W marketingu istnieje prawo pierwszeństwa. Zasada jest prosta -jeśli ktoś ogłosi coś jako pierwszy, właśnie on będzie cieszyć sięuznaniem. Podobnie jest z innowacyjnością. Komunikacja wprowadzanianowych rozwiązań jest kluczowym zagadnieniem dla budowania silnejmarki" - dodaje Norbert Kilen z On Board PR.

W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostałyrównież wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce.Pierwsze miejsce zajął Panasonic (85,6%), drugie - Philips (85,3%),trzecie - Sony (85,0%). Różnice są jednak minimalne, w praktycewszystkie trzy marki mają podobną pozycję. Wśród męskiej częścirespondentów Panasonic zdecydowanie dystansuje konkurencję -znajomość tej marki przewyższa w tej grupie 90%. Z kolei wśródkobiet najbardziej rozpoznawalnym producentem sprzętu RTV jestPhilips.

Stopień oczekiwania innowacyjności różni się w zależności odgrupy społecznej. Szczególnie wrażliwi są na tym punkcie mężczyźni- 81% z nich deklaruje, że to dla nich istotne kryterium przywyborze marki kupowanego urządzenia. Grupą dla której nowoczesnośćsprzętu stanowi wyjątkowo ważne kryterium wyboru są przedsiębiorcyi właściciele firm - aż 96% z nich oczekuje innowacyjności odsprzętu RTV.

Raport "Marki RTV" przedstawia też źródła informacji i opinii osprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupiePolacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi).Na drugim miejscu cenią opinie sprzedawców (32%), a w dalszejkolejności informacje znalezione w Internecie (24%).

"Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innychsektorów gospodarki. Tutaj również istotnym elementem strategiikomunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lubkrytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowesilnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej" -komentuje Norbert Kilen z On Board PR.

Raport opracowano w oparciu o badania opinii społecznejprzeprowadzone w styczniu 2009 roku przez PBS DGA naogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłychmieszkańców Polski.

pr
Autor artykułu:
pr
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK