Polacy kochają program Skype

Droga konkurencja napędza w Polsce klientów Skype - informuje właściciel komunikatora

matteo-PB
matteo-PB
Udostępnij artykuł:

- Wysokie opłaty za rozmowy telefoniczne i liczna emigracja powodują, że prawie co dziesiąty Polak korzysta z internetowego komunikatora Skype, umożliwiającego darmowe rozmowy telefoniczne między użytkownikami i tanie połączenia na numery stacjonarne - podał Skype w środę.

Występujący na zorganizowanym przez Reutera Szczycie TMT (Technologa, Media, Telekomunikacja) założyciel Skype'a Niklas Zennstrom powiedział, że jego firma ma w Polsce 3,5 miliona zarejestrowanych użytkowników. Według Zennstroma, Skype może zagrozić tradycyjnym telekomom w ten sam sposób, w jaki serwis Kazaa, umożliwiający darmową wymianę plików muzycznych, podważył pozycję wytwórni płytowych.

"Przez długi czas Polska była dla nas numerem jeden pod względem liczby użytkowników, nawet przed Stanami Zjednoczonymi, a obecnie jest trzecim naszym rynkiem" - dodał Zennstrom.

Twórca Skype'a tłumaczy jego popularność nad Wisłą tym, że rozmowy telefoniczne w Polsce są dosyć drogie, a za granicą żyje liczna Polonia. Polska jest jednym z kilku krajów, gdzie użytkownicy Skype'a mogą otrzymać własny numer, umożliwiający im odbieranie połączeń spoza systemu.

W pierwszym kwartale 2005 roku, pierwszym pełnym kwartale po liberalizacji rynku połączeń lokalnych w Polsce, udział wcześniejszego monopolisty TPSA spadł do 96,4 z 99,7 procent. Na rynku połączeń międzynarodowych, który został zliberalizowany wcześniej, udział TPSA wynosi 70,2 procent. Na całym świecie Skype w ciągu dwóch lat zyskał 39 milionów zarejestrowanych użytkowników.

matteo-PB
Autor artykułu:
matteo-PB
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały