Polacy kochają program Skype

Droga konkurencja napędza w Polsce klientów Skype - informuje właściciel komunikatora

matteo-PB
matteo-PB
Udostępnij artykuł:

- Wysokie opłaty za rozmowy telefoniczne i liczna emigracja powodują, że prawie co dziesiąty Polak korzysta z internetowego komunikatora Skype, umożliwiającego darmowe rozmowy telefoniczne między użytkownikami i tanie połączenia na numery stacjonarne - podał Skype w środę.

Występujący na zorganizowanym przez Reutera Szczycie TMT (Technologa, Media, Telekomunikacja) założyciel Skype'a Niklas Zennstrom powiedział, że jego firma ma w Polsce 3,5 miliona zarejestrowanych użytkowników. Według Zennstroma, Skype może zagrozić tradycyjnym telekomom w ten sam sposób, w jaki serwis Kazaa, umożliwiający darmową wymianę plików muzycznych, podważył pozycję wytwórni płytowych.

"Przez długi czas Polska była dla nas numerem jeden pod względem liczby użytkowników, nawet przed Stanami Zjednoczonymi, a obecnie jest trzecim naszym rynkiem" - dodał Zennstrom.

Twórca Skype'a tłumaczy jego popularność nad Wisłą tym, że rozmowy telefoniczne w Polsce są dosyć drogie, a za granicą żyje liczna Polonia. Polska jest jednym z kilku krajów, gdzie użytkownicy Skype'a mogą otrzymać własny numer, umożliwiający im odbieranie połączeń spoza systemu.

W pierwszym kwartale 2005 roku, pierwszym pełnym kwartale po liberalizacji rynku połączeń lokalnych w Polsce, udział wcześniejszego monopolisty TPSA spadł do 96,4 z 99,7 procent. Na rynku połączeń międzynarodowych, który został zliberalizowany wcześniej, udział TPSA wynosi 70,2 procent. Na całym świecie Skype w ciągu dwóch lat zyskał 39 milionów zarejestrowanych użytkowników.

matteo-PB
Autor artykułu:
matteo-PB
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii