Polacy nieufni wobec informacji czytanych w internecie

63 proc. Polaków w różny sposób weryfikuje informacje, które czyta w sieci - wynika z badania IPG Mediabrands.

km
km
Udostępnij artykuł:

Ponad 30 proc. badanych sprawdza, czy dana informacja pojawiła się w innych mediach. Blisko 23 proc. szuka materiału źródłowego artykułu lub materiału wideo na stronie www, na którą powołuje się dane medium.

Stosunkowo niewielki odsetek respondentów (12,3 proc.) wierzy informacji napisanej przez dziennikarza, którego ceni.

Najbardziej nieufnymi odbiorcami doniesień online są osoby z wykształceniem wyższym. Porównują one informacje zarówno w innych mediach (43,6 proc.), jak i szukają materiału źródłowego (35,7 proc.). Blisko jedna czwarta respondentów z wykształceniem podstawowym nie sprawdza doniesień, jeśli są one opublikowane w wiarygodnych ich zdaniem portalach.

Opinia rodziny lub znajomych jest ważna przede wszystkich dla młodych internautów, w wieku 18-24 lata (24,9 proc.) oraz dla mieszkańców małych miast (36 proc.). Najrzadziej prawdziwość wiadomości sprawdzają mieszkańcy wsi (27,6 proc.).

Badanie zostało przeprowadzone przez IPG Mediabrands na panelu Ariadna w dniach 12-16 maja 2017 r., metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie osób powyżej 18. roku życia. Respondenci mieli prawo wielokrotnego wyboru odpowiedzi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]