Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)

37 proc. młodych Polaków chętniej wybrałoby na swojego pracodawcę przedsiębiorstwo familijne - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:
Ponad jedna trzecia millenialsów woli pracę w firmie rodzinnej (infografika)
fot. Shutterstock.com

Biznesy rodzinne postrzegane są optymistycznie przez osoby w wieku 25-34 lata. Według nich to dobre miejsce pracy ze względu na gwarancję stabilizacji, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz mniejsze konflikty i niską stopę formalizacji procedur.

Według Stowarzyszenia Inicjatyw Firm Rodzinnych ostatnio można zauważyć trend, który pokazuje, że menadżerowie z dużych korporacji coraz częściej stawiają na rozwój w mniejszej lub średniej firmie rodzinnej.

Jednocześnie z badania wynika, że według blisko 2/3 Millenialsów (65 proc.) firmy rodzinne w swoich ofertach pracy nie promują faktu bycia tego rodzaju przedsiębiorstwami. Ich zdaniem powinny to robić, gdyż dla osób niezdecydowanych do podjęcia pracy w takiej firmie czynnikiem motywującym byłyby stabilność zatrudnienia, większa płaca oraz większa lojalność ze strony pracodawcy.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie Grupy On Board Think Kong w sierpniu 2016 r., metodą wywiadów on-line (CAWI), na reprezentatywnej grupie 708 pracujących osób.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta